Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal en gamling en ny rør-combo


Gubbe

Anbefalte innlegg

Gubbe- dette er et moderatorinnlegg, og et i aller beste mening. Dette forumet er for alle, også for deg. Velkommen!

Det er faktisk ganske uvanlig å kritisere kvaliteten på innleggene.

Som Tommern har vært inne på, dette er et diskusjonsforum, og ikke et konsulentbyrå. Det at noen forsøker i beste mening å få deg til å tenke litt utenfor boksen, og særlig når den er så trang som det den er her, synes jeg du skal la være å kommentere. Det er rett og slett uvanlig å sitte i en tråd på et slikt forum og spesifisere hva som er bra nok svar. Det beste er å overse.

Mulig de i aller beste mening mener at du vil få mer for pengene hvis du dropper tanken om fullrør?

Det bærer da denne tråden etter hvert preg av, da brorparten av innleggene er en metadiskusjon om hva som er bra nok svar eller ikke. Skjønner godt at du ikke synes utviklingen er topp, men som man sår..

Til de andre deltagerne vil jeg bare minne om at det er opp til dere å velge hva dere ønsker å bruke tid på eller ikke.

Reaksjoner på moderering tas på PM, og ikke i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har aldri brukt ordene "massivt lydtrykk". Jeg har derimot ønsket meg noe som funker på øving (både på fylla, og på tirsdags ettermiddag), i studio og på gigs (og da skrev jeg vitterlig "PA" i parantes).

Hadde forøvrig en Vox AD50VT på hjemlån noen uker for en tid siden, den funka greit nok på fleskegitarene, men telecasterne mine likte den ikke. Den var ikke veldig glad i TS808-mod'en heller.

Og Greener: Jeg ba om tips til en forsterker med rør hele veien. (Hint: første post)

Jeg skrev "massivt lydtrykk" ikke massivt lydtrykk da.. En reformulering som skulle mene å romme det du ga utrykk for at du ønsket deg.

Men som nevnt - det er altså disse ymse 5 watterne da. Men du må fort ha et skikkelig kabinett hvis det skal bli noe morro, da de innebygde høyttalerne er små og ikke spes. bra. Da ryker du fort over 2k. Dessuten er jeg ikke sikker på om du vil synes at de spiller høyt nok i praksis. Eller at de har stort nok clean-headroom. De blir fort litt sånn "one-trick pony" slike forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget interessante linker fra Konnis og Gunnar her. Takker så mye, skal lese og bruke kalkulatoren flittig. Hvem forhandler HB i Norge?

Og Konnis: jeg har tilgang til kabinetter så det holder, trenger ikke kjøpe noe.

Men jeg er IKKE redd for å handle brukt altså! (Min siste schwæring (Peavey Deuce II, trans re, tube post) betalte jeg 800,- for, og solgte for 3 000,- (med nye rør) i 2005)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem forhandler HB i Norge?

Ingen. Dette er Thomanns eget varemerke

Og Konnis: jeg har tilgang til kabinetter så det holder, trenger ikke kjøpe noe.

Hadde du nevnt dett noe tidligere ville du nok fått noen litt bedre forslag.. Det forandrer mye, og betyr at du ikke trenger en combo, men også kan kjøpe en liten top.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Dette er Thomanns eget varemerke

Hadde du nevnt dett noe tidligere ville du nok fått noen litt bedre forslag.. Det forandrer mye, og betyr at du ikke trenger en combo, men også kan kjøpe en liten top.

Nja, vil gjerne ha en combo uansett. Småtteri-lyd for stua, litt større lyd m/cab for øvingslokalet. Ser ikke helt at en topp nødvendigvis blir lettere/rimeligere å få tak i heller. Snarere tvert i mot, erfaringsmessig så langt.

Thomann og HB skal forøvrig sjekkes ut sporenstreks, men jeg er stygt redd for toll- og momsmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, vil gjerne ha en combo uansett. Småtteri-lyd for stua, litt større lyd m/cab for øvingslokalet. Ser ikke helt at en topp nødvendigvis blir lettere/rimeligere å få tak i heller. Snarere tvert i mot, erfaringsmessig så langt.

Thomann og HB skal forøvrig sjekkes ut sporenstreks, men jeg er stygt redd for toll- og momsmannen.

Poenget er at det blir litt enklere å anbefale en liten rørforsterker når størrelsen/kvaliteten på den innebyggede høyttaleren ikke spiller så stor rolle. Jeg tør minne deg på at du stilte noen ganske høye krav til forsterkerens egenskaper innledningsvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det blir litt enklere å anbefale en liten rørforsterker når størrelsen/kvaliteten på den innebyggede høyttaleren ikke spiller så stor rolle. Jeg tør minne deg på at du stilte noen ganske høye krav til forsterkerens egenskaper innledningsvis..

...ser den, men så har jeg da også moderert kravene ganske kjapt underveis. Bare å lese postene mine.

@aphelion: Dette ser smått interessant ut. Mener å ha lest en del ufordelaktig om Behringer/Bugera, men kan hende jeg husker feil.

Uansett verdt å sjekke kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå er jeg lei av å rydde i denne tråden. Vi trenger ikke flere innlegg med kjeft, tøys og sarkasme nå. OK?

Og trådstarter kan merke seg at det jo er en grunn til at disse dukker opp.. Sånn, nå er det sagt en gang for alle på vegne av de som har fått slettet postene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale Laney CUB10, den låter ganske tøft og ligger i fenderland i tonen.

Det er uttak for ekstern høyttaler (8-16 ohm).

Den spiser pedaler godt og er lett å bære med seg.

Hvis du skal bruke den i bandsammenheng må du nok koble på et eksternt kabinett, og det kommer veldig ann på hvor høyt trommisen spiller.

Etter min mening låter denne bedre enn HBGA15 og Blackheart Little Giant.

Hvor holder du til? ligger det noe musikksjappe i nærheten?

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.