Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei, hei


Anbefalte innlegg

Hei, hei :)

jeg heter nora, og har nettopp kjøpt en akustisk gitar, men ønsker meg utrolig mye en fender stratocaster, helst turkisgrønnblå.

Har lært meg noen sanger, mest Green Day, men noen andre også. Skal forhåpentligvis starte på gitar, men må finne et bra sted å spille.

Det dumme er at jeg helst ikke vil starte å spille sånne sanger som tom dooley og sånt, men den musikken jeg liker :)

Men finner sikkert noe :)

well, I kind of love Green Day, men siden jeg bare eier en akustisk gitar begrenser det antall sanger jeg kan spille.

Har konfirmasjon snart, så ønsker meg utrolig mye el-gitar :)

vel, det var en litt merklig presentasjon av meg :pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Og velkommen!

Som vanlig vil jeg advare deg mot store mengder sarkasme og ironi her på forumet, men hvis du klarer å lese gjennom det, så får du sikkert gode tips. Og jeg skjønner meget godt at du ikke vil begynne å spille sanger som Tom Dooley, var sånn med meg og, så jeg begynte rett og slett bare å lære sanger som var alt for vanskelige for meg, og øvde til jeg klarte det, og ble bedre sånn. Holder på slik enda :P Er nok ikke den beste læremetoden, men det funker for meg.

Stå på, også kan du jo skaffe deg elgitar til konfirmasjon, kjøpe det for konfpengene hvis du ikke får en! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Nora!

Viktig å spille ting du liker ja! Jeg lærte svenske folkeviser av gitarlæreren min, og det endte med en 4 års pause uten å røre gitaren... Så oppdaget jeg internett :P

Endret av Pilean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen!

Som sagt; veldig viktig å spille ting man har lyst å spille. Jeg startet med et akkordskjema med oversikt over de ulike akkordene, og en del låter jeg likte selv, også lærte jeg meg dem, og bygget på det derfra, så det funker fint det.

Om du finner på å prøve noe slikt er det mange sanger av Green Day som ikke er så vanskelige, og som fint går an å spille på akkustisk gitar. Det vil jo ikke høres ut som på cd'n, men det er jo de samme sangene, og det er antakeligvis uansett morsommere enn Tom Dooley (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.