Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EVH Frankenstein pickup


orsvend

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med denne? Har aldri likt EVH sin lyd, men denne pickupen høres utrolig fet og fyldig ut på youtube ihvertfall. (Hvilket selvfølgelig er den beste plassen å finne ut om lydutstyr er bra på) Tenkte på å sette den i Greco les paulen min =O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt det skal være akkurat den samme, bare med relic jobb =p

og med den gode relic jobben, følger det en litt for stor prislapp : )

ot: Har ikke EvH humbuckeren i noen av mine gitarer, men har prøvd en på mitt utstyr (Line 6 x3 live) og det var ikke en dårlig humbucker. Vill påstå det er en god invistering hvis du spiller metal, og da mener jeg alletyper av metal :lol: det passer den godt til.

Men clean eller med svak overdrive var den ikke noe veeeldig spessielt, så hvis du driver med classic rock og de greiene der, så er det ikke den beste vill jeg påstå, da presterer den like godt som en Seymour Duncan JB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den låter bra til "klassisk" heavy rock og metal, men ikke moderne metal.

Hvis du spiller med mye bass, scooped mids og mye gain så er denne pickupen muddy og bassen er for løs for min smak.

Gjennom en Marshall med alt på 11 låter den fantastisk til 70 og 80 talls rock biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dette er pickupen jeg er ute etter. Liker 80-talls heavy metal lyd med litt baller. Lyden i denne videoen er vel omtrent mitt lydideal. Det er en EVH frankenstein gjennom Paul Gilberts gamle Marshall! Helt utrolig at han brukte den ampen på Racer X platene, for den lyden likte jeg ikke halvparten så godt som denne her. Blame the recording equipment? Uansett, får nesten perfekt lyd med Splawnen min, men mangler ett eller annet. Tror det er de gamle standard PU'ene i Grecoen som har skylda... men vi får se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankenstein pickupen har en dc motstand på rundt 14k, så den er vel i "high gain" territoriet.

I tillegg har den en (litt avmagnetisert) alnico2 magnet, som jo ofte assosieres med litt slapp/grumsete bunn.

En Miracle Man vil høres ganske radikalt forskjellig ut, den går vel for å være en ekstremt tight pickup.

Tror kanskje en Cold Sweat vil være et veldig bra alternativ, spesielt i en Les Paul type gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankensteinmikken står definitivt på topp på min pickup-handleliste... :)

Den har specs nesten identisk med Seymour Duncan Custom Custom, og det er jo SD som lager Frankenstein-pickupen, så har du prøvd en CC, har du en "ballpark" idè om lyden i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.