Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Super Bass 100 "Plexi"


Gnome

Anbefalte innlegg

Hallo!

På et tilfeldig lager i en tilfeldig kirke, snublet jeg over en gammel Marshall amp. Jeg lurte på om jeg kunne ta en titt, og ble bedt om å ta den, for de ville ikke ha den. Ok sajeg, og bar det tunge monsteret helt opp trappa (intern). Og tok den med meg hjem.

Da jeg kom hjem, kontaktet jeg min personlige Marshall ekspert, aka. Slash Thorød. Som med ett satte igang en stor etterforskning for å finne ut modell og aldre på ampen. Og etterlitt leting, fant vi ut at det her dreide seg om en Super Bass 100. En Plexi-amp, trolig fra de første 4 årene av Marshalls eksistens, etterom bunnkantene er rette og ikke avrundede. Det er veldig medtatt ut, men røra gløder, og jer håper på å få testan på et kabinett så fort som mulig, for å se om den låter.

Ja, det er her snakk om at jeg har fått en Marshall Plexi fra sent 60'-tall. Misunnelser er tilgitt :D

1.jpg

2.jpg

3.jpg

:D :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja noen har visst måtelig med flaks. (Gnome: Synd at du skulle bruke opp all flaksen i hele ditt liv på en eneste trappetur! DET BØR VÆRE LITE FLAKS IGJEN NÅ! :))

Uansett, sett bortifra veldig slitent kabinett, med få deler igjen, er det som du sier snakk om en 100watts Marshall Super Bass "Plexi" trolig 67-69 modell. (til de som ikke har fnugg innsikt i vintage-markedet, så er vel dette en av de mest ettertraktede marshallforsterkerne igjennom tidene, om ikke forsterkere i det hele tatt.)

Hadde den vært en strøken Super Lead, kunne du fort ha fått store summer for den på ebay. Men i forhold til kabinettet er chassi, faceplate, og sånt i bra stand.

Ta noen bilder av insiden også a!

BTW: Spørs om ikke denne kommer til å riste ihjel det stakkarslige laneykabinettet ditt :P Rack er nok tingen for deg ja! (hint)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du dæven. Da tenker jeg drittslenginga om Marshall opphører ganske kjapt ja.

Gratulerer!

Når sa jeg noe om noen Marshall, som riktignok ikke er av trans, ikke har plasthjørner, eller lyder dritt, noe de fleste modellene de har i dag gjør...

Så, jeg tipper den funker, med mindre du ikke liker det nettrom, rapper jeg 1922'en i kveld, så får jeg testan litt kjapt, den kommer seff til rette over høstferien :D

Noen som vil kjøpe en Studio Preamp eller?

Men det er stort sett bare treboksen som er slitt. Resten av ampen ser veldig fint it. Litt rust på noen av komponentene. men alt ser orginalt ug, og ingenting lekker eller noe slikt. Så det er bare å male, og pusse, så er den absolutt et samlerobjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Headroom ja, du kødder, satt jo på TA-buckeren min, og fikk fortsatt klar lyd!!

Vel, nå trenger jeg å få festa strømkabelen, satt på en logo, male den (kanskje) og få festa selve chassiet til tre-boksen (den er løs!!)

Så har jeg verdens heftigste amp...

dvs. En Mesa(Boogie Studio Preamp vil sannsynligvis bli lagt ut for salg ganske kjapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk nok var første låta jeg spilte på den SRV av Eric Johnson :P:D

Men dette er virkelig festligt, har jo kun en DS-1 å vrenge med, så det begynner å nerme seg blasfemi, men tenker jeg kjøper meg en litt morsom pedal en gang, Tonebone eller Soldano etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.