Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar for Metal/Metalcore?


GitarMarius

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal konfirmeres om under 1mnd, så jeg er på utkikk etter en gitar! Har ingen gitarer som er dyrere en 5500.- nå, så jeg har tenkt til å legge opp til 15-16.000kr i denne gitaren. Har altid vært utrolig inspirert av Slash, Kirk Hammet, Adrian Smith etc, men har i det siste beggynt og høre på litt nymoderne Metalcore (Avenged Sevenfold) så jeg er blitt ganske inspirert av Synyster Gates & Co. i det siste! Det er blant annet etter jeg beggynte å høre på Avenged Sevenfold at jeg har beggynt og øve på Sweep Picking! Men over til gitaren! Dette er det jeg vill ha:

*Schecter/ESP gitar som er tilgjengelig i Norge! (Liker ikke Ibanez gitarer)

*24Bånd

*Floyd Rose som funker og ikke går out of tune hele tiden slik at jeg kan bruke den live uten å drite meg ut (:

Resten kommer jeg vel til å velge utifra tips, og hva jeg liker med gitaren når jeg prøver den i butikken! Vet ikke hva det har og si om Gitaren er lagd av f.eks Maple så jeg setter ingen krav der! (:

På Forhånd, takk!

Endret av GitarMarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig fint om du utdyper hva som var "rart" med Ibanez RG, da dette muligens er noen av de mest lettspilte gitarene som finnes.. Husker du modellnummeret på den du prøvde?

Ellers kan jeg slenge meg på å anbefale ESP Horizon. Har en, sykt bra gitar.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Ibanez er heilt utav biletet, høyrest det ut som ein ESP Horizon er gitaren for deg. Finst både med og utan FR. Heilt fantastisk gitar, og det kostar, men det er no innan budsjettet ditt.

Tusen takk for tipset! Om de har den på 4sound skal jeg teste den når jeg stikker innom en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint om du utdyper hva som var "rart" med Ibanez RG, da dette muligens er noen av de mest lettspilte gitarene som finnes.. Husker du modellnummeret på den du prøvde?

Ellers kan jeg slenge meg på å anbefale ESP Horizon. Har en, sykt bra gitar.

Ibanez Rg350 og RG 420 er de modellene jeg prøvde!

Vet ikke helt om du skjønner hva jeg mener nå, men skal prøve og forklare det! (:

Syntes liksom ikke ar gitaren var dårlig, men siden jeg spiller mye på min gode gamle Les Paul også syntes jeg at strengene var altfor lette og bende med, et "Whole Step Bend" på Les Paul'en blir til 1.5 step bend på ibanezen, det handler egentlig bare om at det blir for uvant når jeg bytter mellom de to gitarene! (: Skal sjekke ut ESP Horizon på 4sound.no nå! (:

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe noe fra utlandet på nettet?

Det blir billigere, du må bare regne med frakt+moms.

Når du skal legge i 15-16k så får du uansett ganske gode gitarer fra Norge, men siden du først er inne på Schecter osv. så vil jeg foreslå denne:

http://gearhounds.com/schecterc-1frblackjackatxagedblacksatinelectricguitarwithfloydrosetremolo.aspx

Inkludert frakt, moms osv. blir den på omkring 8000kr. Sleng på en hardcase derfra så blir det omkring 9000kr. Ikke bli skremt av at den koster så mye mindre enn budsjettet ditt.

http://www.rebelimport.net/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2_86&products_id=754

Samme gitaren, norsk pris.

Eventuelt kan du sjekke ut en LTD EC-1000 med Floyd Rose, alá denne:

http://www.rebelimport.net/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2_9&products_id=629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MYE heller kjøpt en gitar fra Norge til 10.000kr (hvis vi plusser på litt frakt på rebelimport sin) enn en fra utlandet til 9000kr. Mye kjekkere med tanke på garanti og norsk lovverk.

Egentlig enig der, Schecteren var et dårlig eksempel. Men ofte er det ganske mye penger å spare på å kjøpe fra utlandet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig enig der, Schecteren var et dårlig eksempel. Men ofte er det ganske mye penger å spare på å kjøpe fra utlandet.. :P

Det eneste jeg syns er litt skummelt med å handle fra utlandet er at hvis det skjer noe med gitaren i frakt eller noe er det ikke noe og gjøre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Syntes liksom ikke ar gitaren var dårlig, men siden jeg spiller mye på min gode gamle Les Paul også syntes jeg at strengene var altfor lette og bende med, et "Whole Step Bend" på Les Paul'en blir til 1.5 step bend på ibanezen, det handler egentlig bare om at det blir for uvant når jeg bytter mellom de to gitarene! (: Skal sjekke ut ESP Horizon på 4sound.no nå! (:

ESP Horizon har 25.5 tommer skalalengde og standard strenger er 9-42. Dette er det samme som for Ibanez RG (og de fleste andre superstrat'er) . M.a.o. liker du i utgangspunktet neppe Horizon'en bedre en RG'en. Les Paul har 24.75 tommer skala og 10-46 strenger som standard, så da er det det du bør se etter. Når det er sagt tar det neppe lange tiden å venne seg til 25.5 tommer skalalengde...

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg syns er litt skummelt med å handle fra utlandet er at hvis det skjer noe med gitaren i frakt eller noe er det ikke noe og gjøre :(

Bare å få sendingen forsikret. Det er vel mer eller mindre standard når man får tilsendt dyrt utstyr. Ikke koster det stort heller.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.