Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strengestøy


Teppe

Anbefalte innlegg

3 av mine gitarer lager strengestøy mellom oversadelen og stemmeskruene når jeg spiller på bassstrengene, tydeligvis vibrasjon gjennom treet eller noe sånt. Kan ikke være sadelen siden dette skjer uansett hvor på fretsa jeg spiller. Høres spesielt godt når jeg palm muter og "dreper" tonen. Tilfelle er nokså ekstremt på 7strengern min, hvor det også støyer i B strengen mellom broen og kroppen (string-thru). Det var iallefall helt forjævlig på B strengen mellom sadelen og skruene, hvor jeg bare var nødt til å rulle tape rundt for å få det vekk. Har prøvd å senke pickupene uten at det ble noe suksess, og jeg kjører ikke mere enn 4/10 gain og 5/10 level på forsterkeren, så tror ikke dette er problemet?

Noen forslag til hvordan jeg kan fjerne dette, uten at det kommer til å se så stygt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig godt gjennom forsterkeren ja. Nå har ikke jeg noen noise gate for øyeblikket, men har en på vei i posten. Men jeg er i tvil om den kan fjerne støyet uten å påvirke sustain på 7 strengeren. Alle 3 gitarene som støyer har hals i mahogni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarene er en ESP Eclipse, Schecter Blacjack ATX og en Ibanez akustisk med "normal" hals. Stikk motsatte av tynne halser :P Det forsvinner hvis jeg demper dem med noe ja, så klart. 2 av mine andre gitarer som har hals i lønn lager ikke støy.

Endret av Teppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarene er en ESP Eclipse, Schecter Blacjack ATX og en Ibanez akustisk med "normal" hals. Stikk motsatte av tynne halser :P Det forsvinner hvis jeg demper dem med noe ja, så klart. 2 av mine andre gitarer som har hals i lønn lager ikke støy.

Moralen i dette er at det er KUN LØNN som duger! tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forleden holdt jeg på å bli sprø av at Les Paul'en min gjorde det samme når jeg spilte høyt med en diskantrik lyd og brukte palm mutes. De verste strengene var D og G, som jo har størst lengde mellom oversadel og stemmeskrue. Jeg løste det ved å legge et stykke filt under strengene, mellom stemmeskruene og oversadelen. Det funker helt fint :)

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forleden holdt jeg på å bli sprø av at Les Paul'en min gjorde det samme når jeg spilte høyt med en diskantrik lyd og brukte palm mutes. De verste strengene var D og G, som jo har størst lengde mellom oversadel og stemmeskrue. Jeg løste det ved å legge et stykke filt under strengene, mellom stemmeskruene og oversadelen. Det funker helt fint :)

DJ

--

Ja, dette hjelper med meg også. Men jeg legger mye vekt på at gitaren skal se fin ut :P Det beste jeg kan tenke ut selv er et tynt lag med svart teip rundt hver streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt teip på 7 strengeren nå, og fy faen for et resultat. Gitaren er sinnssykt mye tightere og støyet er helt borte. Ser ikke så ille ut heller.

Endret av Teppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.