Web Analytics
Jump to content

Trenger hjelp med ohm og 6505/Diezelkabinett!

Konnis
 Share

Recommended Posts

Hei,

Henta en ny amp på posten i sted og skulle rigge opp denne. Ser bak på 6505'en min at bryteren er flikka til 16 ohm, selv om jeg mener å huske at jeg har hatt den på 8 ohm tidligere. Så ser jeg bak på inputsa på kabinettet mitt, her står det følgende:

post-4004-098794200 1281716670_thumb.png

Altså har jeg koblet 6505 med 16 ohm inn i inputen til venstre. Har jeg bare fått lyden fra én høyttaler? :lol:

Regner med at jeg skal koble Koch-forsterkeren med 8 ohms outputen den har inn i den venstre inputen på kabinettet?

Bilder:

post-4004-086834000 1281716717_thumb.png

post-4004-091201300 1281716831_thumb.png

8ohm mono er vel fylt utbytte hvis jeg ikke tar feil?

Ettersom 10ohm er Side A på ene sidne og side B på andre switchen.

Men det var rart system da.. elller jeg har ikke sett det før at man kan koble til enten 8 eller 16ohm på en Jack uten å måtte switche..?

Haha, jeg begynner å gråte om jeg kun har fått brukt én høyttaler. Eller le, for da får jeg fetere lyd når jeg kobler det ordentlig.

16 ohms HotPlate funker vel bare på 16 ohm-settingen på ampen, kan jeg tenke meg? :rolleyes:

Ok, testa den på 16 ohm nå. Mener oppriktig at det kommer lyd fra begge, men kan hende at jeg bare hører det andre elementet som jo står 10 cm unna. Noen måte jeg kan få testa dette ordentlig på? Sette en slags isolerende greie på midten av kabinettet og bevege meg fra side til side kanskje?

Testa den og på 8 ohm nå (uten HotPlate), virka som det var massevis av trøkk der ihvertfall. Mer gulvristing enn vanlig. Kan hende fordi nettopp HotPlaten var ute da.

Ikke? Leverer den ikke _mer_ enn 120W når man kjører den på full pupp da?

Nei, amerikansk målemetode tilsier vel at den leverer 120 på full sprut. Det er derfor Marshaller og andre britiske amper er så f***emye mer høylytt enn man skulle tro, der er det oppgitt hvor mye de leverer når sluttrinnet begynner å vrenge. Tror jeg da :D