Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan synge lysere ?


spetwols

Anbefalte innlegg

Bass til tenor- det er imponerende! Så stor forandring tror jeg ikke er vanlig. Klarer du å synge "Yesman", da? (Beklager valg av låt, ser for meg at det ikke nødvendigvis er yndlingssangen til Mr. Crabcore.)

Ellers- det å koste på seg noen sangtimer hvis man er seriøs, det er veldig smart. Likeledes finnes det noen bøker man kan lese. Hør på et biliotek. Det finnes en dansk bok, skrevet av en dame, husker ikke tittel akkurat nå. Den er bra, og forklarer en del begreper som brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk noen lessons av kona for mange år tilbake. Registeret ble ikke nevneverdig utvidet, men jeg høres ikke lenger ut som ei kråke etter å ha sunget en hel kveld. Mye hjelp i det faktisk! Spesielt hvis man skal synge kvelden etterpå også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsåvidt synge både bass og tenor. Fikk høre av sanglæreren at jeg har sånn "fleksibel stemme". Flott det.

Apropos synge "Yes Man". Mulig det, men da må jeg varme opp litt, kjenner jeg. :P Føler stemmen har rustnet litt etter ikke å sunget noe på et par måneder.. :ninja: Sommerferie gjør skumle ting med sangstemme, pianoskills og franskkunnskaper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsåvidt synge både bass og tenor. Fikk høre av sanglæreren at jeg har sånn "fleksibel stemme". Flott det.

Apropos synge "Yes Man". Mulig det, men da må jeg varme opp litt, kjenner jeg. :P Føler stemmen har rustnet litt etter ikke å sunget noe på et par måneder.. :ninja: Sommerferie gjør skumle ting med sangstemme, pianoskills og franskkunnskaper..

Da har du et voldsomt register!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falsett ? Kan du forklare nærmere ? ^^ Jaja, Harket har sine trur i kurven. Men uansett så har han en fantastisk stemme, Og det har han bevist mange ganger. Han har en enorm og karakterisk stemme. Han har jo som kjent stemme problemer.

Her er en fantastisk opptreden fra 90 tallet av låta non stop july :

Kan du trekke inn ordet falsett her også ? Eller bruker han falsett her ?

Jeg vil ikke si at han synger i falsett her. Det er heller ikke spesielt høyt. Dette toneleiet er det mange menn som kan synge helt uanstrengt i, inkludert meg selv. Og jeg har mistet minst en kvint på mine eldre dager.

Dette, derimot, er litt verre, uten at det er "sirkusnummerlyst"

http://www.youtube.com/watch?v=v2Trhpltp0Y

Ikke uten grunn at Tony Harnell ble kalt "hoinnfløyta" i Trondheim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg sang den reint jeg for noen år siden. Jeg får trøste meg med at de siste gangene herr Harnell forsøkte seg, så eh, pent sagt, slet han skikkelig.. Og det ble mer og mer "sampletriggerguru" Dag Stokke, og mindre og mindre Harnell.

Men alvor- det er ikke så veldig høyt, det har mye med klangen på stemmen å gjøre. Han mistet mye av den spesielle klangen når han ble eldre. Trist, og særlig for herr Harnell. Merkelig type.

Liten "kjendissladder"- han var, og er sikkert opptatt av å spise økoligisk mat, så når han var i Norge, sørget de for at det var lokale økologiske egg på Farmen på Beverbru. En dag oppdaget Tony noe greier på utsiden av eggeskallet, og han spurte hva det var. "It's chickenshit", var svaret. Fra den dagen var det minst like greit med Prioregg.. Knise. Lurer på hvordan han så for seg at egg ble laget.

Det er mange veldig dyktige naturtalenter der ute, som vi i Norge aldri har hørt om. De av oss om ikke er født med de riktige genene, blir aldri riktig flinke.

Denne karen vedder jeg på at dere aldri har hørt om. Selv om det er litt Musical, cheesy, og åttitall, så duverden så mange teknikker han viser fram. Vi nøyer oss med karaokesangere med navn som begynner på "Idol", og slutter på et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er kult med Harnell er at når han går høyt så går det i hodeklang, ikke falsett. Det merker man hvis man sammenligner de høye tonene til Harnell med f.eks. Gillans. Bra stemme på fyren, selv om det kanskje ble litt vel tynt og 'trebly' til tider.

Akkurat. Harnell synger faktisk ikke så høyt som det høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.