Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger


Denim Demon

Anbefalte innlegg

Hvis du har emballasjen til strengene så skal tykkelsen komme godt frem på den. .010 og .009 er veldig vanlig, det står for 0,010 inch diameter på lys E streng, og 0,009" diameter på lys E streng. Det finnes noen sett som har blitt stort sett standard, men mange avviker fra dette. Men det er for upraktisk å si: "Jeg vil ha et .009 .013 .016 .024 .032 .042 sett."

Selv med samme tykkelse og samme merke men annen type kan gitaren oppføre seg merkelig, det er fordi ulike legeringer gir ulik styrke/stivhet i strengene. Alle strengene består av en kjerne som er spunnet rundt, metallet i kjernen utgjør også mye på hvordan strengen er. Dette er mest viktig for de av oss med flytende vibsystem og tremolo.

Dagens gode gjerning. Legg ut i det smale om strenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle slenge inn ett lite spørsmål, istedet for å starte en ny tråd:

På min Fender Highway1 Strat., har jeg nå ryket den lyse e-strengen (jeg kjøpte den for nesten nøyaktig ett år siden, og vet ikke hvor lenge den har stått i butikken før det).

Original strengene er Fender Super Bullets, og det står bakpå at de anbefaler å fortsette å bruke disse, så, jeg burde? Eller er det bare nonsense? :P

Og, burde jeg bytte alle strengene, eller bare e-strengen? Vil jeg merke forskjell ved å bytte de andre strengene også?

Tusen takk i forveien! :)

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenders oppfordring om bruk av egne strenger er vel noe tvilsom, det er sikkert ikke noe i veien for å følge oppfordringen, men det er ei heller noe som bør stoppe deg fra å ignorere den. Jeg ville definitivt byttet strenger som har vært på gitaren i ett år (vel, jeg ville byttet mye tidligere, men det er ikke særlig relevant...), du vil nok merke en ganske så stor forskjell (til det bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle slenge inn ett lite spørsmål' date=' istedet for å starte en ny tråd:

På min Fender Highway1 Strat., har jeg nå ryket den lyse e-strengen (jeg kjøpte den for nesten nøyaktig ett år siden, og vet ikke hvor lenge den har stått i butikken før det).

Original strengene er Fender Super Bullets, og det står bakpå at de anbefaler å fortsette å bruke disse, så, jeg burde? Eller er det bare nonsense? :P

Og, burde jeg bytte alle strengene, eller bare e-strengen? Vil jeg merke forskjell ved å bytte de andre strengene også?

Tusen takk i forveien! :)

Mvh,

Joachim[/quote']

For all del mann IKKE bruk Fender Strenger.

Det eneste som er bra med de er at de passer meget godt inni strengesystemet, dvs bak i trem, at de sitter bra der til f.eks Stratocastere.

Men eller suger de på tone og handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.