Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger tips til kjøp av gitar


shakazahn

Anbefalte innlegg

Er man nybegynner og skal kjøpe billig gitar så er mitt råd å styre unna alt som har vibarm. Den vil nesten 100% garantert være ubrukelig og du vil ende opp med en gitar som aldri er/holder seg stemt. Man kan selvfølgelig låse den ved å stramme fjærene eller putte inn en blokk, men da har man betalt for et vibarm system som ikke brukes på bekosting av andre komponenter. Dessuten trenger man ikke vibarm for å lære seg å spille gitar :)

Tror nok jeg ville styrt unna pakker. Det kan tenkes at de forsterkerene i linkene er greie men jeg kjenner ikke til dem. Ville heller satset på en Roland MicroCube og en gitar med så basic design som mulig (gjerne en brukt en). Da får man mer for pengene selv om det kanskje koster litt mer. Det er ingen vits i å kjøpe billig hvis det ikke fungerer ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner noen andre som er litt mer erfaren på gitar går det også an å sjekke ut bruktmarkedet. Da kan isåfall gitarkompisen bli med deg og prøve gitaren og hjelpe deg litt på vei. En brukt gitar kan du også selge for samme pris som du kjøpte den for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som før nevnt her, les gitarguiden som det allerede er lenket til. Da har du kanskje litt mer konkrete spørsmål enn "vil ha en gitar som kan være grei og enkel å spille på". Det er det nemlig veldig mange gitarer som er, og det er ikke sikkert en av de vi foreslår ut fra en slik beskrivelse er gitaren for deg.

Kanskje dårlig eksempel, men hvis du spør på "Vinterklærforumet" om en "grei jakke som er varm og god", og du kjøper en dunjakke ut fra rådene, og så er du allergisk for fjær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har tenkt og kjøpe meg en gitar for første gang, jeg rotet litt rundt inne på 4sound.no.

Da kom jeg over denne pakken http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=133&artno=222531 og lurte på om noen kunne si om det er ett greit kjøp for en nybegynner,

eller om jeg burde innvestere i noe annet.

Jeg har denne gitaren. Er veldig fornøyd med den, det er en fin nybegynner gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.