Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Søker Fuzz!


lille-hl

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har en Marshall JVM som jeg elsker! Den leverer det aller meste jeg kunne trenge, MEN... Jeg syns det er unødvendig å drasse med seg JVM'en til en gig når jeg kun bruker Clean/Crunch Orange (i mine ører en hybrid mellom Vox og Marshall, hårete cleantone) og OD Green (pleximengde gain) med dette bandet! Jeg har derfor tenkt meg en liten amp, a la Vox Night Train eller Jet City 20H! Den vil bli stilt inn på en hårete cleantone, men jeg trenger en overdrive/distortion til rytme og leads!

Dette er musikkstilen vi spiller:

(don't diss mah beliefs :P )

Anyway - Standarden for slik musikk er en smooth OD inn i en clean amp. Jeg liker å gjøre ting litt annerledes, tho! Jeg vil prøve en fuzz!

Hvilken fuzz ville vært kul til slik musikk? Tenk: LITT smooth, fet men som holder seg innenfor gitarregisteret og ikke er "slitsom"!

OG. Som den fattige fyren jeg er foretrekker jeg at jeg ikke må overstige tusenlappen! Brukt er en mulighet! :)

Takk! :)

Endret av lille-hl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en fuzz, men hva med en RAT? :)

Ellers har jeg en hjemmesnekra fuzz som basically er en BigMuff-klone, men med løftet mellomtone så den skjærer gjennom bedre. Vanlig BigMuff er jo litt scoppa. Denne låter FANTASTISK foran en amp som vrenger bittelitt :D

En annen mulighet er en MXR Distortion+, som Randy Rhoads brukte foran sin vrengte Marshall i kombinasjon med en EQ-pedal...

Hvilke muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg en hjemmesnekra fuzz som basically er en BigMuff-klone, men med løftet mellomtone så den skjærer gjennom bedre. Vanlig BigMuff er jo litt scoppa. Denne låter FANTASTISK foran en amp som vrenger bittelitt :D

Er det mulig å få tak i tilsvarende (eller tilnærmet tilsvarende) uten å måtte bygge selv? Har nada erfaring med lodding og slikt! Er det en lett jobb å gjøre selv (tenker antall komponenter og slikt)?

Trodde DS-1-modden gjorde den mer "Marshallish"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få tak i tilsvarende (eller tilnærmet tilsvarende) uten å måtte bygge selv? Har nada erfaring med lodding og slikt! Er det en lett jobb å gjøre selv (tenker antall komponenter og slikt)?

Det er en kompis av meg som har bygget den, jeg kan høre om han har mulighet til å lage en til :)

Vil anta at en vanlig BigMuff også funker bra, selv om den har litt mindre mellomtone. Disse koster jo heller ikke allverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kompis av meg som har bygget den, jeg kan høre om han har mulighet til å lage en til :)

Vil anta at en vanlig BigMuff også funker bra, selv om den har litt mindre mellomtone. Disse koster jo heller ikke allverden.

Wow, det ville virkelig vært noe!

Jeg prøvde ut fuzzmodelleringene på PODen, og må si at muffmoddeleringen rett og slett låter dritt! Jeg vet ikke om det er slik en muff skal låte, har aldri prøvd en! Fuzzfaceklonen låter greit, og octavfuzzen låter også helt greit!

Jeg får se få prøvd en i butikk før jeg bestemmer meg! :)

EDIT: Hvor mye skulle han hatt for det? :)

Endret av lille-hl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet akkurat Little Big Muff på NightTrain, og det låt forsåvidt ok...

Best på Bright kanalen, med noe gain på.

NT er så skarp i tonen at jeg måtte skru noe ned på tonekontrollen på Muffen, og som sagt, ikke så verst..

Men jeg fant noe som låt mye bedre, og som jeg tror passer bedre til din stil..

MadProfessor Little Green Wonder gjorde susen! Det er egentlig en Tubescreamer klone, med en body knapp for å justere bunn. Det ble bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan strekke deg til rundt 1.500,- anbefaler jeg sterkt MI Audio sin GI Fuzz: Godlyd

Jeg er superfornøyd med min, og kunne faktisk klart meg med kun den pedalen som vreng; den har mulighet for massiv boost, og nok innstillinger til å skru seg langt inn i tåka. Den kan varieres mellom rølpe-fuzz og smooth syngende fuzzish overdrive. Reagerer forøvrig veldig godt på aktiv bruk av volumkontrollen.

Ettersom du skal bruke pedalen på en røramp kan du også hente mye ved å bruke en pedal med mindre vreng, men med høy output. Cool Cat Distortion-pedalen til Danelectro er billig, og har masse gain på lager (Danelectro Distortion er nok bedre egnet enn Danelectro Fuzz, IMHO). Cool Cat-pedalene ligger på 4-500 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.