Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store banjo tråden


Trazzer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det flere der ute som spiller banjo?

Kjøpte meg en banjo for en stund siden, Fender FB-55. Utolig artig å spille på. :)

Har ikke spilt så veldig mye, spiller for det meste gitar. Men fikk lyst til å lære å spille banjo, liker den fine klangen den har. :wub:

Her er en side som jeg syns er bra. Driver å lærer meg Crippel Crek og Dueling Banjos nå ^_^

Link: Rick McKeon Banjo Lessons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller å spiller ... Har to banjoer :

post-6024-088020100 1281387727_thumb.jpg

Nechville LC Classic og Kevin Enoch half fretless ...

Har ikke tålmodighet til sån "disiplinert øving" som skal til før å bli flink ... (har prøvd)

så det blir mest å plukke på mine versjoner av Cripple Creek o.s.v ... + diverse improvisert "naboplaging" ...

Takk før linken !

Banjo er moro !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg har en jeg også, en femstrenger, husker ikke merket, men strengehøyden og intonasjon er i vater. Spiller mest en akkord, da, og ser for meg at jeg bør plukke den fram litt oftere. Gitarister kan lære mye av å jobbe litt med høgrehånda på en banjo.

Tillater meg denne, også, i all vennskapelighet: "Når låter en banjo aller best? Jo, når den treffer trekkspillet som ligger nederst i containeren."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller å spiller ... Har to banjoer :

post-6024-088020100 1281387727_thumb.jpg

Nechville LC Classic og Kevin Enoch half fretless ...

Har ikke tålmodighet til sån "disiplinert øving" som skal til før å bli flink ... (har prøvd)

så det blir mest å plukke på mine versjoner av Cripple Creek o.s.v ... + diverse improvisert "naboplaging" ...

Takk før linken !

Banjo er moro !!

Skal litt tålmodighet og tid til, men morro er det!

Likte banjoen til høgre :) Men hva er Half fretless godt for?? :huh: Tror jeg aldri har sett en sånn før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal litt tålmodighet og tid til, men morro er det!

Likte banjoen til høgre :) Men hva er Half fretless godt for?? :huh: Tror jeg aldri har sett en sånn før..

Fretless banjo blir vel brukt mye til sån "old time fiddle tune" musikk ...

Og med half fretless har man i vart fall en "fair chance" å treffe en "ikke så sur tone" nu som då ! :-)

Vurderte først en 100% fretless, men "nysgjerrigheten tok overhånd" og det blev en half fretless.

Hvis man øver mye (masse) kan det låte sån :

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretless banjo blir vel brukt mye til sån "old time fiddle tune" musikk ...

Og med half fretless har man i vart fall en "fair chance" å treffe en "ikke så sur tone" nu som då ! :-)

Vurderte først en 100% fretless, men "nysgjerrigheten tok overhånd" og det blev en half fretless.

Hvis man øver mye (masse) kan det låte sån :

B)

Kult! :D Tar nokk litt tid å bli så god ja! Er nokk bare slutte a jobbe å begynne å øve på banjo i stede :lol:

Endret av Trazzer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Heisann!

Eg vurderar sterkt å investere i ein banjo i nærmaste framtid. Kva slags banjoar bør eg styre unna? Kva bør ej sjå etter?

Har spelt gitar i 5 år og veit at etter billegare gitaren er.. desto verre er det å spele på den.

Er det det samme med banjo?

Det blir jo det samme med billige gitarer som billig banjo. Ville holdt meg unna de billigeste.

Her er en fin kjøpe guide for banjo :)Kjøp en banjo

Her har du en fin nybegynner banjo: Deering Gootime

Kan jo alltids bestille fra utlandet, men har hørt att banjoen ikke er så glad i å bli frakta for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.