Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effekter til Mesa Boogie 5:50? Hva trenger jeg!?


jbk

Anbefalte innlegg

Har en Mesa 5:50 som er helt glimrende med 2 kanaler. Men ønsker en "3 og 4" kanal ved bruk av effekter, Tenker da på en bra OD/DS pedal. Er jo ett hav å velge i. Ønsker en allsidig pedal som matcher forsterkeren. Gjerne med litt "britisk" vreng.. Er det andre effekter som er ett must i oppsettet? Forsterkeren har en meget bra reverb.. Er en god delay og Wha Wha noe å tenke på?

Vi spiller alt mulig av cover låter. Alt fra vassendgutan, Postgirobygget, Hellbillies, Toby keith, midnight oil,ac/dc, metallica, Porcupine tree, clash, radiohead osv osv

Takker for seriøse tips..

jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britisk vreng? Tonebone Hot British hvis du vil ha mye vreng, og Z.Vex Box of Rock for mildere, plexi-aktig vreng. :)

Du kan også kjøpe en overdrivepedal for å booste ampvrengen. Tubescreamer funker nesten alltid! Ellers har jeg hørt mye bra om BB Preamp!

Effekter ellers blir jo veldig opp til deg, hva du føler at du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delay er omtrent et must.

Tubescreamer funker nok som overdrive, selv har jeg god erfaring med Catalinbread Silver Kiss til å gi en litt mer flytende leadtone til 6505'en min. Men den får du nok ikke tak i så mange steder, kan jeg tenke meg.

BB Preamp i cleankanalen kunne nok også funket som en egen kanal, en slags drive-kanal med litt annen sound. Hør på Andy Timmons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kjøp deg:

Tube Screamer-type pedal: BB Preamp, TS-9, OD-1, Voodoo Lab Sparkle Drive.

Dette kan du bruke på både clean og vreng kanalen, du får gode resultater med det meste vil jeg tro.

Kjøp også:

Delay, du får bruk for det en gang.

Wah Wah, Chorus, Kompressor og sånne effekter er artige, men ikke nødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.