Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjell på Jazz bass og Musicman


Bassist men ikke minst

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig var det litt upresist, du har helt rett.

Jeg tenker for Musicman Stingray sammenlignet med en Fender Jazzbass i samme prisklasse

Stingrayen er vel gjerne en del dyrere enn de fleste standard jazzene (hvertfall ny). Jeg er svært partisk til MM, dog, men generelt sett har vel gjerne SR'en litt "tøffere" lydbilde og, avhengig av pickupkonfigurasjon, litt mer alsidighet.

Jeg ville valgt Music Man Stingray over de aller fleste Jazz basser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har veldig forskjellig lyd og spillefølelse. Stingrayene er definitivt mer punchy og kraftigere, og hvis du går for en med to humbuckere er de også mer allsidige mener nå jeg. De er en del dyrere enn jazzbassene, men absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å søke på youtube for å finne demoar og slikt.

For Stingray kan du og sjekke ut Good Times med Chic, Another one bites the dust med Queen, Sledgehammer med Peter Gabriel, Rage Against the Machine, Pearl Jam (?)... Jazz bass finn du over alt ellers.

Endret av ErlendDL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å søke på youtube for å finne demoar og slikt.

For Stingray kan du og sjekke ut Good Times med Chic, Another one bites the dust med Queen, Sledgehammer med Peter Gabriel, Rage against the machine, pearl jam... Jazz bass finn du over alt ellers.

Jeff Ament har vel ikke brukt Stingray på så veeeldig mange PJ album, så det kan vel være en ide å nevne noen spesifikke sanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeff Ament har vel ikke brukt Stingray på så veeeldig mange PJ album, så det kan vel være en ide å nevne noen spesifikke sanger.

Trur mykje av "10" vart spelt inn med ein fretless Stingray... kanskje... muligens...

Med forbehold om at eg har lest/hørt feil... :P

Endret av ErlendDL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.