Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva hadde skjedd med Metallica hvis Cliff Burton hadde levd?


master_k

Anbefalte innlegg

Hadde han levd, så hadde aldri St.Anger kommet ut nei!

Men jeg tror faktisk Metallica ville vært ganske anderledes. Jeg liker veldig godt det Jason Newsted har vært med på å lage og.

Vanskelig å si hva som hadde hendt.

Black Album hadde vel aldri kommet ut :wink: så det hadde nok ikke gått fult så bra! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vei hadde metallica gått tror dere hvis Cliffern har levd? Jeg skulle ønske fyren levde. Det beste tallica ga ut var jo Kill Em' All' date=' Ride og Master.[/quote']

Husk på at Mustaine stort sett gjorde komponist-jobben på de første albumene, og da han kom inn, lagde de det jeg mener er det beste de har gjort (Ride The LIghtening), men så trakk han ned rullgardinen og gikk i penalet, så gikk det mot mainstream og så St. Anger med Metallica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser egentlig ingen grunn til at Cliffern ikke ville gitt ut st. anger, jeg tror derimot han ville digget den. Hvis jeg ikke tar helt feil sitter han oppe i rockehimmelen og digger St. Anger sammen med John Bonham, han duden fra AcDc og en del andre døde rockere.

Men det som ikke ville skjedd, er vel antakelig Load og ReLoad, tror ikke de ville vært noe for Cliff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vei hadde metallica gått tror dere hvis Cliffern har levd? Jeg skulle ønske fyren levde. Det beste tallica ga ut var jo Kill Em' All' date=' Ride og Master.[/quote']

Husk på at Mustaine stort sett gjorde komponist-jobben på de første albumene' date=' og da han kom inn, lagde de det jeg mener er det beste de har gjort (Ride The LIghtening), men så trakk han ned rullgardinen og gikk i penalet, så gikk det mot mainstream og så St. Anger med Metallica.[/quote']

Vel, det blir en grov forenkling. På kill em all bidro mustaine på nesten alle låtene. Og den generelle oppfatning er at det er det (kanskje sammen med st.anger) definitivt dårligste metallica-albumet. På Ride The Lightning bidro han vel på et par spor. Tror vel egentlig hele Call of Ktulu(genial låt) er hans verk. Men å si at han stort sett gjorde komponistjobben er en stor overdrivelse. På Master of Puppets har han ikke gjort noe.

Jeg vet egentlig ikke så mye om Cliff Burton selv. Låter jo fint det han har gjort med metallica, men ikke noe ekstraordinært.

Fyren er jo død, og man pleier jo gjerne å bli litt oppskrytt da.

Men, for all del, mulig jeg ikke har hørt det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må vi alle huske på at Kill Em All var det første Speed/Thrash Metal albumet sluppet på et stort plateselskap. Låtene Mustaine skrev på Kill Em All er ganske lik det de andre skrev. Sabla tøft album forresten. Mye bedre enn ...and Justice For All etter min mening.

På Ride var Mustaine med å skrev sangen Ride The Lightning og The Call Of Ktulu. Resten skrev de andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vei hadde metallica gått tror dere hvis Cliffern har levd? Jeg skulle ønske fyren levde. Det beste tallica ga ut var jo Kill Em' All' date=' Ride og Master.[/quote']

Husk på at Mustaine stort sett gjorde komponist-jobben på de første albumene' date=' og da han kom inn, lagde de det jeg mener er det beste de har gjort (Ride The LIghtening), men så trakk han ned rullgardinen og gikk i penalet, så gikk det mot mainstream og så St. Anger med Metallica.[/quote']

Vel, det blir en grov forenkling. På kill em all bidro mustaine på nesten alle låtene. Og den generelle oppfatning er at det er det (kanskje sammen med st.anger) definitivt dårligste metallica-albumet. På Ride The Lightning bidro han vel på et par spor. Tror vel egentlig hele Call of Ktulu(genial låt) er hans verk. Men å si at han stort sett gjorde komponistjobben er en stor overdrivelse. På Master of Puppets har han ikke gjort noe.

Jeg vet egentlig ikke så mye om Cliff Burton selv. Låter jo fint det han har gjort med metallica, men ikke noe ekstraordinært.

Fyren er jo død, og man pleier jo gjerne å bli litt oppskrytt da.

Men, for all del, mulig jeg ikke har hørt det beste.

Call of Ktulu er et mesterverk! Den er jo helt genial for min del!

Men back on track:

Cliff Burton hadde vell aldri latt Load eller Reload bli recordet (som Ulrich sier i et intervju...)

Men har lest en del om ham i det siste... Han var den eneste i metallica som hadde utdanning! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dersom Les Claypool hadde hatt noe til overs for sjangeren og ikke vært en sånn forbanna skrue skulle jeg mer en gjerne sett han spille med 'allica.

Primus sin cover av The thing that should not be er jo bare rett fram megaheavy! Han spiller ganske rett fram på den, men har så totalt bevist at han er en skikkelig djevel på bass!

Jeg er litt større fan av Wooten og Pastorius en Burton til å egentlig uttale meg om saken, men av det inntrykket jeg har så hadde burton et stort talent og jeg ville virkelig håpa på at de holdt seg mer til trash, men allikevel litt mer melodiøs en slayer..

St. Anger klarer jeg ikke håndtere. Men Trouillo er etter min mening rett man for jobben. Ikke kom å si at han ikke kan spille bass! Han lager også endle mer show en de andre gubbene også da... Syns det er synd at metallica flyter på en sånn nostalgi-greie og da liksom er unntatt fra å klikke litt på scena! Iron Maiden er vel omtrent ti år eldre, men holder et tempo som er lysår fra det metallica gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.