Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Coated strenger, 11-52 eller 12-52. Hvilke valg har jeg?


Konnis

Anbefalte innlegg

Elixir Nanoweb holder leeenge, ja. Jeg svetter så og si ikke på hendene i tillegg til at jeg har god håndhygiene. Resultatet er at jeg ikke merker noe særlig forskjell når jeg skifter strenger selv om jeg ikke har byttet på flere måneder. Litt dyrere, men billigere enn å måtte bytte hver uke/andre uke. På Epiphonen min satt jeg på noen billige D'Addario-strenger. Hadde en venn med svette hender over for en jam, og vips hadde de rustet i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elixir har vel elgitarstrenger i 11-52? Alle dies strenger er vel coated/har beskyttelse hvis jeg ikke tar feil.

Angående G-strengen.. uansett hvor tynn den er, så vil det være vanskelig å bende den hvis den er spunnet. Elixir sine strenger er også litt strammere og hardere enn enkelte andre strengetyperi tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som synes coated strenger blir litt vel glatte? Synes slides på de funker dårlig og ("flat" lyd).

Ikke fornøyd med mine Elixir Nanoweb's iallefall. Går tilbake til vanlige strenger (Pearse, Ernie) ved neste bytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elixir lager ikke egne strenger, men legger på coating på strenger fra en annen produsent.

Hvis du ikke er avhengig av å ha den klare crispy lyden fra nye strenger, kan det være et alternativ med Elixir,

men de låter jo som en uke gamle strenger fra de blir satt på som nye.

Fordelen er vel at de fortsetter å låte som en uka gamle strenger i flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Skulle akkurat til å si det faktisk.

I starten vil mange si at de låter litt steril ift andre strenger, men det folk ikke merker seg er at de er ment for å vare..

Dvs du merker at de holder seg bedre over tid enn andre strenger, og det er akkurat det som er meningen med disse strengene.

Bare lett å bli lurt av at de ikke har den "nye" følelsen de første dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke helt igjen dette problemet jeg.

Bruker bare Fender Superbullets eller GHS Boomers ....

De er vel "standard web" tenker jeg....

Kjøper alt av strenger på eBay. En dude der som sender lynfort også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som følelsen av kyllingvingefett på strengene. Liker du det, kjøper du Elixir :D

Uten at jeg har prøvd begge, skal Polyweb ha tykkere coating og være mer glatte mens Nanoweb likner mer på vanlige strenger. Merker såklart forskjell fra Nanoweb og helt ferske D'Addario, men Nanoweb holder så lenge i forhold til D'Addario at jeg digger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.