Web Analytics
Jump to content

Coated strenger, 11-52 eller 12-52. Hvilke valg har jeg?

Konnis
 Share

Recommended Posts

Har etter hvert konvertert til Elixir-strenger ettersom jeg svetter passe mye i henda og ikke orker/har økonomi til å bytte strenger 1 gang i uka.

På Explorern min stemt i D har jeg lyst på noen beefy strenger, har 12-52 fra Elixir på den nå. Funker fett. MEN;

G-strengen er spunnet, altså er den utrolig hard å bende, samt vanskeligere med pinch harmonics (føler jeg, sikkert fordi den er jævlig stram og).

Altså, jeg vil egentlig ha 12-52 med tre plaine og tre spunnede (helt feil ord men det funker sikkert) strenger, som er coated. Til nød kan jeg ta til takke med 11-52. Får jeg egentlig tak i dette?

Er mer keen på å bestille fra eBay/stikker.no, butikker i Norge tar seg for godt betalt!

Fant noe på eBay nå, blir vel å bestille derfra.

Edit 2: Faen, var polyweb og ikke nanoweb, jaja :P

Edited by Konnis

Haha!

Uansett.. Strenger skal vel ikke sitte i flere måneder da.. Da låter det jo dritt og er dritt å spille på.

Faktisk er det de som foretrekker gamle strenger. Mener jeg leste et intervju med Eddie Van Halen der han fortalte at han ikke syntes strengene hørtes bra ut før de var blitt skikkelig gamle og møkkete.

Ellers fikk jeg en av Les Paulene mine refrettet for et par år siden og da spurte de meg på gitarverksteded om jeg ville at de skulle sette på de gamle strengene igjen. Når jeg da spurte dem hvorfor i all verden man skulle gjøre noe sånt svarte de at de hadde hatt mange kunder som ville beholde de gamle strengene på gitaren.

Var det Elixir? Polyweb eller Nanoweb?

Ernie Ball.

Faktisk er det de som foretrekker gamle strenger. Mener jeg leste et intervju med Eddie Van Halen der han fortalte at han ikke syntes strengene hørtes bra ut før de var blitt skikkelig gamle og møkkete.

Ellers fikk jeg en av Les Paulene mine refrettet for et par år siden og da spurte de meg på gitarverksteded om jeg ville at de skulle sette på de gamle strengene igjen. Når jeg da spurte dem hvorfor i all verden man skulle gjøre noe sånt svarte de at de hadde hatt mange kunder som ville beholde de gamle strengene på gitaren.

Høres merkelig ut.. Var en fyr (Bill Baker?) på youtube som prata om strengeskifte og sa at strengene maks burde sitte i 2 uker. Selv har jeg ikke noe imot at strengene har sittet en stund, men man merker veldig godt når man setter på nye.