Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Coated strenger, 11-52 eller 12-52. Hvilke valg har jeg?


Konnis

Anbefalte innlegg

Har etter hvert konvertert til Elixir-strenger ettersom jeg svetter passe mye i henda og ikke orker/har økonomi til å bytte strenger 1 gang i uka.

På Explorern min stemt i D har jeg lyst på noen beefy strenger, har 12-52 fra Elixir på den nå. Funker fett. MEN;

G-strengen er spunnet, altså er den utrolig hard å bende, samt vanskeligere med pinch harmonics (føler jeg, sikkert fordi den er jævlig stram og).

Altså, jeg vil egentlig ha 12-52 med tre plaine og tre spunnede (helt feil ord men det funker sikkert) strenger, som er coated. Til nød kan jeg ta til takke med 11-52. Får jeg egentlig tak i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer keen på å bestille fra eBay/stikker.no, butikker i Norge tar seg for godt betalt!

Fant noe på eBay nå, blir vel å bestille derfra.

Edit 2: Faen, var polyweb og ikke nanoweb, jaja :P

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Uansett.. Strenger skal vel ikke sitte i flere måneder da.. Da låter det jo dritt og er dritt å spille på.

Faktisk er det de som foretrekker gamle strenger. Mener jeg leste et intervju med Eddie Van Halen der han fortalte at han ikke syntes strengene hørtes bra ut før de var blitt skikkelig gamle og møkkete.

Ellers fikk jeg en av Les Paulene mine refrettet for et par år siden og da spurte de meg på gitarverksteded om jeg ville at de skulle sette på de gamle strengene igjen. Når jeg da spurte dem hvorfor i all verden man skulle gjøre noe sånt svarte de at de hadde hatt mange kunder som ville beholde de gamle strengene på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Elixir? Polyweb eller Nanoweb?

Ernie Ball.

Faktisk er det de som foretrekker gamle strenger. Mener jeg leste et intervju med Eddie Van Halen der han fortalte at han ikke syntes strengene hørtes bra ut før de var blitt skikkelig gamle og møkkete.

Ellers fikk jeg en av Les Paulene mine refrettet for et par år siden og da spurte de meg på gitarverksteded om jeg ville at de skulle sette på de gamle strengene igjen. Når jeg da spurte dem hvorfor i all verden man skulle gjøre noe sånt svarte de at de hadde hatt mange kunder som ville beholde de gamle strengene på gitaren.

Høres merkelig ut.. Var en fyr (Bill Baker?) på youtube som prata om strengeskifte og sa at strengene maks burde sitte i 2 uker. Selv har jeg ikke noe imot at strengene har sittet en stund, men man merker veldig godt når man setter på nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.