Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Hot Rod Deluxe


FredrikL

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke sammenligne de to, men DeVille har jo en usannsynlig bra clean-kanal, spiser alt av pedaler helt rått, men har dessverre en udugelig drive kanal.. (og en udugelig More Drive kanal...)

Drive-kanalene kan bli noe bedre med en overdrive pedal foran, men clean-kanal med OD/Distortion blir veldig bra.

DeVillen spiller sykt høyt, og man må justere volumet med millimeters nøyaktighet for ikke å blåse ut ørene..

Det er 2x12 versjonen jeg snakker om..

Ser at DeLuxen har 1 stk 12 tommer, og er på 40 watt, ellers er det ganske like spec på de to. Men regner det er noe mindre trøkk i DeLuxe, pga bare en høyttaler..

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å for det meste bruke clean-kanalen med et pedalbrett foran, jeg vil altså ikke bruke drive-kanalen noe særlig, så det passer meg veldig fint!

Lurer fortsatt på om noen her har prøvd Deluxen og om den er like god som Devillen, bare mindre.

Endret av FredrikL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot rod deluxe har jeg spilt på mange ganger.

En god clean, men synes vrengen er helt bak mål. Den spiller dog varmt og høyt. En god amp, men ikke mot rock og metal.

Dermed vil jeg tro at et pedalbrett blir fint sammen med den.

Kjører selv alt gjennom clean, så bruker jeg vreng og andre effekter fra brettet mitt.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett litt på bruktmarkedet etter:

Fender Deluxe Reverb, Fender Pro Reverb, Fender Super Reverb og Fender Twin Reverb.

Om du vil ha cleanlyd og bruke pedaler er dette bortimot det beste du får tak i. De er heller ikke så dyre brukt ;) .

Ampene har som bonus fantastisk reverb og tremolo!

Hvis du vil ha nytt og litt billigere, ville jeg sett på Fender Blues Jr.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke disse i en litt annen prisklasse en Deluxen? Etter et kjapt søk på Finn fant jeg ikke noe til under 10000.

Hvordan er evt Blues Jr. ifht Deluxen?

EDIT: Fant en Twin Reverb til 8000, fortsatt litt i overkant av hvor mye penger jeg vil bruke..

Endret av FredrikL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mye forsterker for pengene om du finner en pent brugt HotRod deluxe på Finn. Jeg klarte å skaffe en USA-produsert Hot Rod Deluxe for 4000,-. Den var uetydelig brugt og låt mer enn de fire lappene jeg ga for den.

Bytter du rør og får ampen justert av noen som kan det, så tror jeg du har forsterker lenge.

Noen ting å tenke på:

Trenger du all guffa Deluxen har, kontra Blues Jr?

Effektsløyfe

Tre kanaler(dvs to, clean og dirt pluss en boost)

Bruker du en del effekter, eller har pedaler du liker, så ville jeg gått for Deluxen.

Blues jr. har en boostfunksjon, eller en "fat"bryter, og dekker clean- og vreng-spekteret godt, men vrenger selvfølgelig tidligere enn Deluxen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke disse i en litt annen prisklasse en Deluxen? Etter et kjapt søk på Finn fant jeg ikke noe til under 10000.

Hvordan er evt Blues Jr. ifht Deluxen?

EDIT: Fant en Twin Reverb til 8000, fortsatt litt i overkant av hvor mye penger jeg vil bruke..

Hei igjen!

Jo, de er en litt annen prisklasse, men du får det du betaler for.

Jeg synes Blues Jr. låter mye bedre en Deluxen. Deluxen låter spist og stivt. Du får heller aldri spilt den på et volum hvor rørene får jobbet. Det er først da du finner godlyden.

Som nevnt, hvis du vil ha effektsløyfe og egen vrengkanal. Gå for all del for Deluxen, men jeg synes ampen låter veldig stivt og spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jo, de er en litt annen prisklasse, men du får det du betaler for.

Jeg synes Blues Jr. låter mye bedre en Deluxen. Deluxen låter spist og stivt. Du får heller aldri spilt den på et volum hvor rørene får jobbet. Det er først da du finner godlyden.

Som nevnt, hvis du vil ha effektsløyfe og egen vrengkanal. Gå for all del for Deluxen, men jeg synes ampen låter veldig stivt og spist.

Fender Hot rod deluxe og Fender DeVille, har noen "reissue" modeller som er innpakket i tweed. Jeg har faktisk prøvd "reissue" modeelen av hot rod deluxen som heter fender blues deluxe, opp mot fender hot rod rod deluxe.

Cleanen til blues deluxe er mye tykkere og varmere, i motsettning til hot roden.

Vrengkanalen til blues deluxe, er en typisk britisk vreng som du faktisk kan få bruk for, i motsetning til hot roden som er ganske kald og stiv.

Utseendet er smak og behag, men jeg syntes utseendet til blues deluxen er fett B)

3-0

Usikker på prisforskjellen, men tror den er ganske lik ;)

Fender blues deluxe: http://www.google.no/imgres?imgurl=http://proguitarshop.com/store/images/BluesDeluxe.jpg&imgrefurl=http://proguitarshop.com/store/amplifiers-fender-amplifiers-c-5/fender-blues-deluxe-p-983&usg=__1ty11sFjjYkVxC4vZgVfWeHOBlA=&h=459&w=650&sz=90&hl=no&start=0&tbnid=N1T8LzZ_DHDwdM:&tbnh=162&tbnw=209&prev=/images%3Fq%3Dfender%2Bblues%2Bdeluxe%26hl%3Dno%26biw%3D1280%26bih%3D626%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:10,295&itbs=1&iact=rc&dur=484&ei=xSdgTJ78G-iVOOOJmOAN&oei=wSdgTMb5LIuCOOq5mL0J&esq=3&page=1&ndsp=16&ved=1t:429,r:12,s:0&tx=146&ty=109&biw=1280&bih=626

Fender hot rod deluxe: http://www.google.no/imgres?imgurl=http://robbiesmusiccity.com/shop/images/Fender%2520Hot%2520Rod%2520Deluxe.jpg&imgrefurl=http://robbiesmusiccity.com/shop/index.php%3Fmain_page%3Dproducts_new%26disp_order%3D3%26page%3D3&usg=__-GRx_PxaqYk5mLfc8mWFBZ4VA84=&h=750&w=741&sz=128&hl=no&start=1&tbnid=ZDq1eLb8hRfjqM:&tbnh=141&tbnw=139&prev=/images%3Fq%3Dfender%2Bhot%2Bdeluxe%26hl%3Dno%26biw%3D1280%26bih%3D626%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå heller for peavey classic 30..... Mye varmere å finere lyd enn de billigere fender ampene.... nå har jeg riktignok ikke prøvt devillen, men hot rod deluxe er ikke en amp jeg ville vurdert... :-)

Fender forsterkere er ganske fine forsterkere, spesielt "reissue" modellene.

Han har jo sagt at han vil bruke pedaler, og fender forsterkere er jo kjent til å funke flott med pedaler, så da er vel en fender forsterker det rette valget B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.