Web Analytics
Jump to content

Hva slags Humbucker!?!?!?!

EyEless
 Share

Recommended Posts

Jeg har et stort problem, eller det vil si, jeg har et dilemma! Jeg har en BC.Rich - Warlock gitar som jeg med stor entusiasme spiller heavy mettal musikk på! Den er stemt ned i H med strenger som jeg mener vil tilsvare et 0.20/0.24 sett (ikke sikker). Problemet er at warlocken er en av bronze-serien (billigste) og humbuckene er av noe lav kvalitet og lager derfor en del støy og takler ikke helt lydbildet gitaren min lager.

Det jeg har tenkt på er humbuckere av EMG-HZ serien, men jeg er ikke helt sikker på hvilken, eller om disse i det hele tatt egner seg til denne bruken. Det jeg ønsker er en klar lyd med masse punch og bånn/trøkk!

Kan noen hjelpe meg og anbefale noen humbuckere som kan passe til kravene mine??

Setter pris på alle råd jeg måtte motta!

EyEless

De lager dessverre ikke Double whammy lenger, Sandman.

Jeg synes EMG låter kule, det blir litt opp til personlig smak. MAn kan jo si at hvis man har en gitar som "ikke er av de beste", er ofte EMG et greit valg, da de har ganske distinkt lyd, spesielt om man spiller med mye gain :D

Ingen DoubleWhammy?

Jeg har jo EMG8185 selv, men jeg opplever ikke de mikkene som typisk heavymetal-mikker,av en eller annen grunn, kanskje det bare er meg? De har nok mellomtone, og er ikke så hysterisk som andre passive mikker. Jeg synes de oppfører seg snilt og fint, jeg.