Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone G-400 Goth


Bad|Arne

Anbefalte innlegg

Får goth'en litt billigere enn den er listet..

Har hørt at goth'en har litt bedre kvalitet på treverket enn de andre alternativene til G-400 fra epiphone...

Har også hørt at finnishen er mer "rufflete".. Omtrens som når maling begynner å falle av.. er dette sant?

Syntes i grunn den er den tøffeste, men dough kankskje ikke den peneste..

Kommer til å spille for det meste blues og rock på den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Epiphone Goth Explorer. Var egentlig ganske fornøyd med den, men den manglet sustain, og det var veldig kjipt. Ihvertfall når du spiller solo. Du spiller en streng, og så bare dør den ut med en gang, og det kommer en del skurring, som det ellers også var en del av på den. At den ikke hadde sustain var, ifølge Nilsefix, p.g.a det materialet som ligger utenpå og lager den matte finishen. G-400 er jo ikke av de aller dyreste, men hvis du er nybegynner holder det jo.

Når det gjelder om du skal skifte pickups på den gamle, eller kjøpe ny kommer det jo helt an på hvordan gitar den gamle er. Hvis det er en billig Squier, Louder, Morgan etc. anbefaler jeg å kjøpe ny.

Og det med at finishen er som maling som holder på å falle av er helt feil. Den er glatt og fin, men matt, det er alt. Gothene er laget i mahogni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad|Arne, gitaren er helt okei! Sier seg selv at dette ikke er en kremgitar, men du får en god del gitar for pengene. Eneste bakdelen er at denne egner seg ikke akkurat i Ole Ivars eller tilsvarende musikk :wink: Selv skal du spille blues, passe denne til dette? Tenker da på finnishen. Men som alltid - smak og behag.

Mer teknisk om gitaren. Bra valg at treverk, mahogany i kropp og hals, og gripebrett i ebony. Mye av dette er god gammel gibson oppskrift. Du får selvfølgelig en god del av den lyden. Derfor vil jeg si meg uenig med Steinern ang sustain og skur. Mest sannsynlig dårlig oppsatt gitar. (?) Ebony + mahogany bruker å bli god sustain.

Elektronikken er helt ok. De mikkene egner seg godt til rock!

Har vært svært lite feil på den gitaren. Dette må framheves.

Finnes en del gode alternativer i den prisenklassen, men alt kommer ned til hva DU ønkser.

Via den musikkshappa jeg jobber på i Tromsø, kan jeg gi deg en god pris for gitaren, og sende til deg. Men da bør du enten kjøpe kasse eller bag. Helst kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.