Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny stratocaster lager rar lyd


Gudrun

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Jeg har nettopp fått min nye Stratocaster i posten (endelig) og satte meg ned for å spille noen låter da jeg plutselig merket at den lave e-strengen lager noen merkelige lyder på båndene rundt niende bånd og over.

Lyden blir mye mer merkbar når jeg kommer opp over 12 bånd.

Hvis jeg spiller på f.eks 14 bånd og bender den vekk fra metallet som ligger rett under, så blir lyden ganske raskt lavere men går også tilbake til normal lyd, det virker som om pickupen under e-strengen er megasensitiv eller noe.

Lyden kan nesten beskrives som lyden du får når du bare slår på en streng med fingern, den lager liksom 2 lyder på en gang.

Noen som har noen ide om hva dette kan være? Det er hjerteknusende å endelig få gitaren, også er det noe gæærnt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om neckpickupen er litt ekstra høy ved e-strengen. Tror det kan bli litt rare svingninger hvis den er for høy.

Jeg satte alle pickup'ene langt ned for å se om det hjalp, det hjalp litt. Den lager fortsatt litt spejsa lyder, forsøker å google det men det er ikke like lett når man ikke helt vet hva det er, hehe!

Endret av Gudrun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.