Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stjæsj...


Eirico

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg noe recording stæsj, første gangen jeg prøver dette så det hadde vært veldig fint med litt råd om hva som passer sammen og hvilken kabler jeg trenger om jeg trenger en Power AMP osv..

PA systemet jeg har sett på:

http://www.music123.com/Kustom-KPA804-PA-S...EM-i58245.music

Kustom KPA804 PA SYSTEM

MAJOR PRICE REDUCTION ON THIS BEST SELLER! The Original PA-in-a-Box with an upgraded 80 watt powered mixer with reverb, phantom power, and 3-band master EQ, 2 1x10-inch cabinets and cables.

http://www.music123.com/Behringer-Eurorack...02-i64142.music

Behringer Eurorack MXB1002

Our MXB1002 gives you the option of AC or battery power in an extremely flexible mixer with the audio quality and features you expect from a BEHRINGER console, opening the door to numerous additional applications. It features two mono, three stereo and a separate stereo tape return channel. All stereo channels have separate gain controls for mic and line inputs, allowing both inputs to be active. Each channel offers our renowned 3-band EQ plus two aux sends; inserts are provided on the mono channels. Phantom power and balanced inputs and outputs round out this professional package.

Er det noe ekstrautstyr som bagger,bord og stands som passer med dette utstyret.

Som sagt jeg er ny i dette og vill helst bestille fra music123.com, er det noen som vet hvor lang tid ca. det tar og bestille derfra?

Mvh. Eirico :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en mikrofon, kanskje en mikser, et ok lydkort samt programvare. Og tilsutt noen høytalere. Hvis du tar deg bryet med å søke litt innen dette forumet etter studio, så kommer det opp MANGE treff, da dette er debattert MANGE ganger tidligere

:)

http://forum.gitarnorge.com/search.php og skriv "studio" og søk kun gjennom forumet "STudio/Musikkproduksjon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en mikrofon, kanskje en mikser, et ok lydkort samt programvare. Og tilsutt noen høytalere. Hvis du tar deg bryet med å søke litt innen dette forumet etter studio, så kommer det opp MANGE treff, da dette er debattert MANGE ganger tidligere

:)

http://forum.gitarnorge.com/search.php og skriv "studio" og søk kun gjennom forumet "STudio/Musikkproduksjon"

Ok, takk for hjelp :)

Har du noen anbefalinger angående lydkort, jeg har sett på en Sennheiser mic og ett Behringer mini miksebrett type Eurorack et eller annet, høres dette greit ut pluss det PA systemet ovenfor?

Mvh. Eirico :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva satte deg på ideen om å kjøpe et PAsystem til studiomonitoring? Jeg ser ingen logikk bak dette, og ville byttet de ut til fordel for et par nærfeltsmonitorer. Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noen ekspert på området, men det er definitivt noe som skurrer når en har planer om å bruker PA til studiomonitoring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du skal ta opp?

Jeg og kameratene mine har begynnt å ordne ett lite hjemmestudio på øvningslokalet dems. Vi har nettop kjøpt lydkort' date=' multikabler og noen billige monitorer. Pc og mikser har vi fra før, og mikrofoner låner vi.[/quote']

Er du fornøyd med ditt kjøp? har du eventuelt en link til varene du har kjøpt?

Mvh. Winters

Edit: skal ta opp musikk mest rock/hard rock :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, vi er fornøyd.

Ludkortet er et Emu (1820?) med 8 analoge inn/ut++ (vi får adat sak sånn at vi får dobbelt opp med inn/ut snart) Dette er vi veldig fornøyde med.

Monitorene husker jeg ikke helt hva het. De kosta rundt 3000. To nærfeltsmonitorer med subwoofer. Helt greit. Topp i forhold til prisen.

Vi fikk alt sammen pluss en del kabler for 10000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.