Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor trives gitaren best


antos

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest KAARVAAG

Omtrent noe sånt?

bilde

Disse har dingser for kreativ ophenging av gitarer.

DJ

--

Med les paulen min hadde jeg vært dritredd for å få den i trynet! :ninja:

OT: gitaren liker seg best i armene til den som eiger den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gitar jeg har lekt litt med i kveld: En Gibson Les Paul Standard som jeg kjøpte i 1980. Den har det bra i kofferten, men den sier den har det absolutt best mellom hendene mine :-)

Jo, men du kan ikke ha den der absolutt hele tiden, så da er kofferten rimelig greit, tipper jeg.

Castor: Du er nok eldre enn meg, men ikke mye ifht. snittet her... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har surra inn ett stativ i bomull med bomullstråd for min Gibson, og der står den ute av veien for sollys. Bruker den hver dag, så synes det er mye bedre enn å ta den opp og ned fra kassa si hele tiden. Dessuten blir den polert etter hver bruk, så jeg tror den har det rimelig bra.

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har surra inn ett stativ i bomull med bomullstråd for min Gibson, og der står den ute av veien for sollys. Bruker den hver dag, så synes det er mye bedre enn å ta den opp og ned fra kassa si hele tiden. Dessuten blir den polert etter hver bruk, så jeg tror den har det rimelig bra.

Og det er mindre krevende enn å ta den opp/legge den ned i kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er mindre krevende enn å ta den opp/legge den ned i kassa?

Den blir polert uansett om den går i kassa eller ikke for å få bort støv, hår og svette og annen drit som vi mennesker produserer mens vi øver. :P

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir polert uansett om den går i kassa eller ikke for å få bort støv, hår og svette og annen drit som vi mennesker produserer mens vi øver. :P

Gitarer skal ikke være klinisk rene! De skal være diirrrty! :D

Personlig så tar jeg bare en polish og fretsmøring når jeg bytter strenger. Og siden Elixir sine holder lenge så blir det ikke så ofte... Synes halsen er bedre å spille på når den har litt "dirt" på seg også. Når halsen er nypolert så klistrer hånda seg fast og kjappe bevegelser blir derfor vanskeligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En instrumentmaker fortalte meg at tunge instrumenter ikke bør henge, da halsen kan slå seg pga vekten til instrumentet.

Men det er jo som Gunnar sa, han kjenner en som røyker etc..

Dette var i alle fall en fagmanns råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En instrumentmaker fortalte meg at tunge instrumenter ikke bør henge, da halsen kan slå seg pga vekten til instrumentet.

Men det er jo som Gunnar sa, han kjenner en som røyker etc..

Dette var i alle fall en fagmanns råd.

Vel det tenkte jeg meg fram til før jeg faktisk begynne å spille gitar. Det sier seg selv at å henge en tung gitar (Les Paul f.eks., gjerne unchambered) fra den tynne halsen (som er kjent for å være skjør i tillegg) ikke er en god ting. Ikke bare kan halsen slå seg, men det skal ikke mye til før man brekker den kan jeg se for meg... Unger som prøver å rive den ned f.eks. som begynner å "dra" den ned... morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.