Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ACDC cover band:


LTBR

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Etter min mening så var vokaletterliging av Brian Johnson ikke så veldig bra. Det er veldig krevende og når han prøvde å synge helt likt ble det ikke så pent.

Men synes det ellers var bra og morsomt med delvis like klær som de. Så ut som dere ga en god konsert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø- dette låter hett, fett og svett! Presist og bra, regner med at dere gjør andre ting til vanlig enn å late som om dere er ACDC. Her er det folk som som kan sine saker, etter det jeg kan se. Veldig bra!

Det er tilogmed hjerneceller til overs til andre ting enn å kikke på skoa sine. Møter gjerne opp på konsert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!! Og takker for tilbakemeldinger!! Jeg skal på ingen måte prøve å antyde at noen tar feil eller at vi er best i verden eller noe:) Men jeg er uenig i en kommentar og så skjønner jeg ikke hva to andre mener. Kritikk liker jeg, for det kan bare gjøre oss bedre!

Ang konserten så var det en fjortiss fest 16. mai, de var ikke på konsert men på fest, derfor var det litt lite folk foran scena:(

1: Jeg mener at vokalisten(som for øvrig er min bror, alle ekte rockeband må ha et brødrepar vettu:)) er skremmende lik Brian og er omtrent den som bærer bandet, det er omtrent så jeg får frysninger av og til. Sjekk de to siste videoene. Men smak og behag kan vi ikke diskutere, men etter min mening så er faktisk bruttern den beste etterligningen jeg noensinne har hørt både på nett og live!

2: "Hvis gitaristene blir enige om hvordan hovedriffet spilles", hva mener du med det? En spesiell sang du tenker på eller generellt?

3: Hva var galt med TNT?

Ellers kan jeg si (og mene det) at jeg ikke kan å spille gitar! Jeg kan kun å spille ACDC sanger og har lært alt fra tabulatur på egen hånd. Har ingen anelse hva dur og moll og sånt er, hehe... Begynte å spille gitar i voksen alder kun for at jeg er en fanatisk ACDC fan. Så om ikke alt er helt på stell så tviler jeg ikke, men da jeg er en sta jævel så vil jeg vite hvor jeg gjør feil:)

Det er kun Angus som er erfaren av oss i bandet. Vi er to som er industriarbeidere, en er lektor, med opprykk vel og merke hehe, en er byggherre og sistemann er en slabbedask:)Så vi er selvlærte alle mann med en felles interesse i ACDC

Og til slutt vil jeg si at jeg har fått et litt annet syn på live spilling etter siste konsert med ACDC. Jeg er/var vel den som er mest nazi på at vi ikke må gjøre feil og sånt i bandet. Men da selveste fasiten på det vi driver med spilte såpass mye feil selv på valle hovin sist så innså jeg at vi kan tillate oss litt feil vi også:) Det er vel det som er sjarmen med live spilling, er det ikke det de sier:)) Hehe........ Jeg dro faktisk etter 38 minutter fra valle hovin sist, det gjorde rett og slett vondt i hjerterota å se heltene gjøre såpass med feil, så jeg ville ikke at min sannsynligvis siste konsert med de skulle være et så dårlig minne. Og da jeg kom på hotellet så satt bruttern der, han hadde uavhengig av meg dratt rett før meg, hehe................. Så gal som vi er satt vi oss ned og drakk oss dritings og hørte på acdc fra stereoen mens de faktisk spilte rett opp i gata:)

Endret av www.dynamite.name
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2: "Hvis gitaristene blir enige om hvordan hovedriffet spilles", hva mener du med det? En spesiell sang du tenker på eller generellt?

Hørte bare på Bad Boy Boogie, siden det var den som dukka opp da jeg trykka på linken :P Det høres ut som at en av gitaristene bommer med en halvtone ganske ofte i hovedriffet der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte bare på Bad Boy Boogie, siden det var den som dukka opp da jeg trykka på linken :P Det høres ut som at en av gitaristene bommer med en halvtone ganske ofte i hovedriffet der...

Og så var det meg og musikkteori da, hehe. Men en halvtone feil her og der er vel meget mulig det er ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående TNT- var jo ikke noe feil med den i og for seg, men litt mindre tett og litt mer ruskete enn den første videoen. Det var jo ikke slik at det ikke funket, for all del. Det jeg skrev i det første innlegget, står ved lag, det. Det var bare det at den første låta satt bedre.

Er man amatør og driver med ting på deltid, er det ikke til å stikke under en stol at det merkes. Det gjelder alle, og som du er inne på, det kan også skje mer durkdrevne folk. Man skal spille utrolig mye før man blir en "perfekt avspillingsmaskin" som aldri dummer seg ut med en sur tone eller dårlig timing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var tøft jeg. Hvis jeg skal pirke, vil jeg si at "Malcolm" har for mye gain på ampen. "Brian" blir litt mer opptatt av å skrike enn å synge. Mr. Johnson "synger" faktisk mer enn man skulle tro, men den stemmen der er ikke lett å etterligne, så det er absolutt bra. Å spille i et tribute-band er ofte utakknemlig da man automatisk blir sammenlignet med originalen. Det skal som regel litt til å komme opp. Uansett ser det ut som dere har det gøy, og dere har jo virkelig skjønt AC/DC.

P.S. Er dere fra Kyrksæterøra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var tøft jeg. Hvis jeg skal pirke, vil jeg si at "Malcolm" har for mye gain på ampen. "Brian" blir litt mer opptatt av å skrike enn å synge. Mr. Johnson "synger" faktisk mer enn man skulle tro, men den stemmen der er ikke lett å etterligne, så det er absolutt bra. Å spille i et tribute-band er ofte utakknemlig da man automatisk blir sammenlignet med originalen. Det skal som regel litt til å komme opp. Uansett ser det ut som dere har det gøy, og dere har jo virkelig skjønt AC/DC.

P.S. Er dere fra Kyrksæterøra?

Takker! Vi er fra Sunndalsøra, verdens navle:) Men Angus er fra Meldal, spiller i Barbed Wire også.

Endret av www.dynamite.name
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.