Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigere alternativ til Bogner Shiva


Kossoff

Anbefalte innlegg

Ja. Jeg må ha en amp jeg kan bruke rundt om kring. Planen var å skaffe seg en Bogner Shiva nå etter sommern, men det ser ut til å gå litt dårlig. Så: Er det noen som vet om en amp med ca samme spesifikasjoner, bare mye billigere?

Must have(s):

Det bør være et hode.

Må kunne brukes på bandøvinger (vi spiller ikke veldig høyt) og live.

Clean Canal: Skal låte godt (Fender/Vox).

Vrengkanal: Marshall-ish.

Ampen bør ha FX-loop.

Ampen bør ha reverb.

Ampen kan ikke være dyrere enn 6-7K (brukt/ny).

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har syslet med samme tanker en stund.

På the gearpage er det mange som hevder at koch twintone likner ganske mye på Shiva. Har sikret meg de 2 som lå på kjøp og salg sidene her i en byttehandel, og gleder meg til å få testet dem.

Tviler på at jeg beholder begge, så det er mulig at den ene kommer ut for salg om ikke så lenge.

VM57 som jeg kjøpte dem av kan jo svare for seg selv her, men skrev til meg at han synes twintone og Shiva er ganske like i lydbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har syslet med samme tanker en stund.

På the gearpage er det mange som hevder at koch twintone likner ganske mye på Shiva. Har sikret meg de 2 som lå på kjøp og salg sidene her i en byttehandel, og gleder meg til å få testet dem.

Tviler på at jeg beholder begge, så det er mulig at den ene kommer ut for salg om ikke så lenge.

VM57 som jeg kjøpte dem av kan jo svare for seg selv her, men skrev til meg at han synes twintone og Shiva er ganske like i lydbildet.

Jeg holdt nesten på å slå til på en av dem, det var god pris.

Hvis du kunne gitt en beskrivelse av dem når du får de, hadde jo det vært kjempe greit. Hørt MYE bra om de forsterkerne.

Hva med Rivera da? De går jo ofte billig, er det noe å satse på?

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogner Alchemist kanskje? Litt rart at 4sound tar ca 5700 for den mens Sound1 tar 12100 kr for samme ampen...

Alchemist er dessverre ikke "godt nok". Det er en god amp, men låter litt kaldt og kjedelig synes jeg. Dessuten har jeg litt forbi mot innebygde effekter. Men alt i alt en veldig god amp. Men som sagt, ikke helt det jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt nesten på å slå til på en av dem, det var god pris.

Hvis du kunne gitt en beskrivelse av dem når du får de, hadde jo det vært kjempe greit. Hørt MYE bra om de forsterkerne.

Hva med Rivera da? De går jo ofte billig, er det noe å satse på?

Skal gjøre det. Har hatt en Rivera M100 som jeg var veldig fornøyd med lydmessig. Hadde det vært en M60 og 10 kg lettere hadde jeg nok beholdt den. Tonale muligheter for endeløs twaking, sinnsyk byggekvalitet, beste fx loopen jeg har prøvd. Til de prisene som brukte Rivera går for her i landet skjønner jeg ikke hvorfor noen kjøper mesa i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.