Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"beste" legato/ap øvningsmønster


Kjutte

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bagatell eller ikke, det var et etter mitt syn greit spørsmål, da det teknisk sett tvinger meg til å flytte hånden fra vanlig spilleposisjon til en mer ubehagelig en, for å rekke frem. Styrke er alltid bra, men det visste jeg jo fra før.

EDIT: jeg er forøvrig ingen nybegynner, jeg spurte fordi det virket som om du hadde gode råd på lager;)

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du absolutt må spille det på den måten så tapp det...

er ikke fan av tapping eller å prøve å få til ting som ikke går, men for all del.

mente heller ikke at fingerstyrke var svaret på spm, men at det er bedre å fokusere på noe produktivt enn å "jage vind".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du absolutt må spille det på den måten så tapp det...

er ikke fan av tapping eller å prøve å få til ting som ikke går, men for all del.

mente heller ikke at fingerstyrke var svaret på spm, men at det er bedre å fokusere på noe produktivt enn å "jage vind".

La oss nå ikke krangle om dette:) Som sagt, jeg får spilt det, men ikke så bra som jeg ønsker, og siden du er en slik teknikkfyr tenkte jeg at du kanskje hadde noen gode tips. Verre er det ikke. Ikke jager jeg vind heller, det er snakk om noen få sekunder i en sang jeg holder på å komponere:)

EDIT: Jeg provoserer åpenbart noen med dette spørsmålet, men jeg skjønner ikke hvorfor. Fortell meg gjerne grunnen, jeg tåler det wink.gif

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt rolig, virker mer som om du tar deg nær av det jeg sa.

uansett var det ikke ment på den måten.

Jeg har dessverre ingen tips til hvordan du kan få lengre fingre.

Tapp, spill samme note på en annen streng- spill samme note en oktav over- hva som helst.

Det er vel alltid andre kule ting du kan få til og.

I verste fall kan du step recorde og snike inn nota (altså i et annet track). Det er skikkelig snik.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt rolig, virker mer som om du tar deg nær av det jeg sa.

uansett var det ikke ment på den måten.

Jeg har dessverre ingen tips til hvordan du kan få lengre fingre.

Tapp, spill samme note på en annen streng- spill samme note en oktav over- hva som helst.

Det er vel alltid andre kule ting du kan få til og.

I verste fall kan du step recorde og snike inn nota (altså i et annet track). Det er skikkelig snik.

Jeg tar meg overhode ikke nær av det du sier, jeg bare merker meg at spørsmålet ikke er helt ok av en eller annen grunn.

Det er ikke det at jeg forventer meg lengre fingre, som jeg skrev i første post, så spiller jeg det, men jeg skulle gjerne fått mer kraft i anslaget med lillefingeren på dette (for meg) store strekket, tenkte du kanskje hadde en øvelse for slikt også. Jeg vet at f eks shawn lane har snakket en del om strekkøvelser, så det er ikke et ukjent fenomen, eller noe man bare må gi opp. Jeg ser at jeg gjerne virker litt krass her, det er ikke meningen, og det tåler du uansettbiggrin.gif

EDIT: Og jeg spør deg fordi det virker som du har noe du skulle ha sagt om øving, ikke fordi jeg ikke gidder høre på deg!

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.