Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

5 veis toggle switch


Norstorm

Anbefalte innlegg

Hvis du kjøpte plastlim av typen man bruker i byggesett, vil ikke det lime noe annet ennen del typer plast. Det er nemlig ikke lim, men et løsemiddel, som lett løser opp plasten, og så "smelter " den sammen når løsemidlet fordunster. Avispapir inni er også en elendig ide. Plasten kommer til å utvide seg med litt tid, og evt. også sprekke. Vil man ha tuppen til å sitte, så lim med cyanoakrylatlim, eller "superlim". Vil man skifte tuppen, så er det da ikke noen voldsom historie omman ikke får den av hel.

En løsning som kan fungere for "avmonterbarhet" er å bruke limpistol og smeltelim beregnet på barn. Det har lav smeltetemperatur, og man kan ta av knotten ved å varme opp littegranne.

Jeg har ikke noe med det, men er ikke det å lime sammen barn litt i overkant ifht. norsk lov? blink.gif ...... laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i. Gi et barn en limpistol, klarer de som regel det der helt av seg selv, men det er en annen sak.

Og så jeg som er filolog, da gitt. Får skylde på det skotske kildevannet. Sitter i Edinburgh, her er det aldeles herlig!

Then 'ave a neis 'un! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med alle disse "gjøre tappen tykkere"- triksene, er at hvis knotten ytterst er litt sprø, så risikerer man bare at den sprekker. Er plasten seig og fin, så går det jo greit en god stund, helt til knotten har utvidet seg, avhengig av hvor seig og fin plasten er, noe den vil gjøre hvis den er seig og fin.

Så sitter man der, da, med et større problem.

Gjengetape er jo tynn, men også veldig glatt, resultatet er liten friksjon, så jeg vet ikke helt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde var å plukke ut switchen, bruke to klipetenger der den ene holder i nedkant av metallet og den andre for å vri tuppen av metallet bittelitt for å kile knotten fast når den tres nedpå igjen. Har sittet fast i 5 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.