Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall-effektloop: En vits?


Anbefalte innlegg

Fikk tak i en Marshall JCM900-combo fra begynnelsen av nittitallet her for ikke så lenge siden. Den funker som ei kule, låter fett som bare det, bortsett fra EN ting: Når jeg plugger i effekt-loopen, begynner det å støye og dure som bare F***. Har opplevd dette på andre Marshaller jeg har hatt også. At alt har fungert som bare det, bortsett fra effekt-loopen. Utrolig irriterende. Lurer på om dette er en typisk Marshall-svakhet, eller er det bare meg som kanskje har vært litt uheldig med disse ampene.? (Jeg HAR koblet pedalene riktig, ikke noen kabler i "feil høl", tatt feil av input/output, eller sånne ting. TRUR EG. Og alle kablene mine er av høy kvalitet, det samme gjelder pedalene.)

Endret av Arachno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er ikke koblingen i orden, for en effektloop kan det ikke være så mye feil med.

hvis det er en paralellloop kan evt. potten også sjekkes.

Aner ikke om det er paralelloop, eller hva det er.. Har ikke særlig greie på slike betegnelser.. Men den har en trimpot bak, en sånn man må bruke skrutrekker for å stille på. Ampen er ihvertfall en Marshall 4102.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som at den har seriellloop, så da er det 99% sikkert en feil med ledning eller kontakt.

En serieloop er rett og slett et "space" mellom pre og poweramp, der man kan sette inn effekter.

Ikke så mye annet enn signalbrudd som kan være feil der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.