Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

På leit etter rør-combo!


Wreen

Anbefalte innlegg

Må innrømme jeg er lei av å leite etter forsterkeren som gir meg lyden jeg virkelig vil ha.

Har vært litt rundt om å testet forsterkere nå.

Amp'en jeg vil ha skal ha en varm og god clean lyd for litt funk/jazz som jeg fortiden spiller endel av, samtidig som jeg vil ha en dist/overdrive kanal som virkelig kan levere knakende, fyldig og god lead lyd.

Vreng kanalen skal gjerne være litt voldsom og burde kunne peke litt mere mot Satriani sin live lyd. Høres nesten fjortiss ut når jeg beskriver det sånn som dette, men må ærlig innrømme at jeg har alltid likt live lyden til gode gamle harrymann-Satriani ;)

Jeg vet ikke helt hva slags prisklasse jeg skal legge meg på enda egentlig, men jeg er villig til å betale litt for å få det jeg vil ha altså.

Kjøper gjerne brukt om det finnes noe i den duren jeg er på jakt etter.

Eneste kravet mitt er at det må være en combo, for jeg gidder ikke ha et helt stack å flytte på når det er øving og spillejobber.

Vurderer å stikke en tur å se på denne:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23461327

Noen som har noen erfaring med denne combo'en?

Etter å ha lest og hørt litt rundt om, så virker ihvertfall dette som en ganske god amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virker jo som en knall god amp, men jeg er litt usikker på prisen som selger skal ha da.

Etter å ha spurt litt så er den ihvertfall 3 år gammel da han også kjøpte den brukt.

Den ene butikken i nærheten av meg her skal ha 15.500 for F50, men den er jo da splitter ny.

Men kjekt om det var noen her inne som faktisk hadde prøvd en? :)

Ellers skal jeg sjekke ut alternativene du kom med ;)

Kom gjerne med flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa er grisedyrt her til lands..

Jepp, det er helt latterlig hva det koster her i landet :(

Men jeg er villig til å betale litt for å få lyden jeg vil ha, er så lei av å bytte/prøve/kjøpe forsterkere som jeg ender opp med å kvitte meg med etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han hvor han kjøpte ampen og om det er noe kvittering på det, så har du veil 5års reklamasjon, hvis jeg ikke tar feil..?

6.5k avslag for en 3 år gammel amp er vel ikke så gale? En god rørforsterker skal no holde i maaaaange år hvis man tar riktig vare på den :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da pakker jeg gitaren og tar en tur etter jobb for å se på denne forsterkeren ikveld.

Må da være en svært fornuftig måte å bli kvitt restene av feriepengene på det her? :rolleyes:

Endret av Wreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da pakker jeg gitaren og tar en tur etter jobb for å se på denne forsterkeren ikveld.

Må da være en svært fornuftig måte å bli kvitt restene av feriepengene på det her? :rolleyes:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23593581

Svigerbror min som selg 30watt utgaven! å den spelle høgt nok tel de fleste situasjona... Den kan du vurdere og om du vil spare ett par tusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23593581

Svigerbror min som selg 30watt utgaven! å den spelle høgt nok tel de fleste situasjona... Den kan du vurdere og om du vil spare ett par tusen :)

Joda, takker for tipset.

Men spørs om ikke det er lettere å kjøre fra Kragerø til Drammen, enn å kjøre helt til Tromsø :P

Litt greit å få testet sakene føre man kjøper, så hopper i bilen nå for å teste og kanskje kjøpe.

Vi får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.