Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

dean vs esp vs jackson begrunn svaret :)


AlexiRocker

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg tror folk misliker Dean litt på grunn av alle Dime-gitarene. Det er jo heller ingen hemmelighet at Dean har hatt noen kvalitetsproblemer de siste året. Dette var jo også grunnen til at Dean Zelinsky forlot skuta, og startet et nytt merke. Det har gått litt sport i å snakke dritt om Dean, rett og slett, akkurat som ved en annen kjent amerikansk gitarmaker.

Selv har jeg kun prøvd èn Dean, og det er guttungen sin Dean ML Baby. Det er en billig gitar, og kvaliteten er så som så, eller man kan si at kvaliteten er som forventet på en gitar i den prisklassen. Jeg vet selvfølgelig at jeg ikke kan bedømme Dean av å ha prøvd kun en av dem sine billiggitarer. Jeg kunne gjerne tenkt meg å prøvd den gitaren som Aphelion la ut bilde av. Den ser jo helt nydelig ut, bortsett fra headstocken, men jeg kunne sikkert tilvendt meg den etterhvert. :)

ESP har jeg aldri prøvd, og det ville vært helt feil å ha noen mening om det merket. Gitarene tiltaler meg dog visuelt, og det er alt jeg har å si.

Det som hadde vært best, etter min mening, var om vi kunne beskrive de tre merkene vi likte best, ikke kun disse tre; Dean, Jackson og ESP. Da hadde det kanskje blitt litt mindre "dissing"(av gitarer som folk liker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy faen. Dean er jævlig harry i forhold til Jackson azz! :rolleyes:

USA74CW.jpg

2803070806_md.png

Eneste erfaring med disse gitarene er en relativt billig Dean av noe slag jeg prøvde en gang som kosta sånn rundt 4 lapper. Tror det var en Dean from Hell med noe lyn og noe greier på. Har også prøvd en LTD Kirk Hammet-signatur som kosta noe mer. Er ikke i tvil om hvilken jeg likte best. Dean-gitaren hadde god lyd og var god å spille på, mens KH-202(tror jeg det var) var helt jævlig å spille på, samt at EMG HZ-pickupsa ikke tiltalte meg altfor mye.

Føler vel uansett at jeg ikke har noe spesielt forhold til noen av dem. Estetisk har alle produsentene gitarer som tiltaler meg og gitarer jeg helst ikke ville tatt i med tang engang, men etter en titt på produktutvalget til Dean så har de faktisk utrolig mange utseendemessig fine gitarer. De nye Dave Mustain-explorerne, Deciever-gitarene og Avalanche T-gitarene kunne jeg virkelig tenkt meg å eie om de spiller og låter godt :)

avltcbk.jpg

decfmtbz.jpg

usazeroxo.jpg

Jeg sliter veldig med å skjønne hva som er harry med Dean om man ser bort fra Dime-modellene. Det er ikke Dean som er harry, men Dime!

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker selvfølgelig Jackson best. Jeg eier en Jackson RR, som også er favorittgitaren min. Så hvis jeg skal kjøpe meg enda en gitar blir det nok en Jackson RR av et eller annet slag.

ESP er en verdig nummer to. Dritbra gitarer dette også.. Har forøvrig en ESP Eclipse.

Dean er litt for harry, men de har da noen kule gitarer. Har aldri prøvd en før da..

Får spare opp til en SV. Langt mer kvalitet over den enn de "billigere" RR-ene fra Jackson.

Går for ESP selv og Jackson på andre. Har vel eid flere Jacksons, men av den billige typen.

Prøvd et par customshops og det er definitivt bra greier. Kunne tenkt meg en custom RR en dag.

Dean er bare ræv. Fuck off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!. ESP. Kvalitets gitarer tvers igjennom, har også sansen for "billiggitarene" deres.

2. Dean Har vært borti en del bra gitarer. Har bare hørt rykter om dårlige...

3. Jackson. Gode Customgitarer, men masseproduksjons gitarene deres har jeg absolutt ikke sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.