Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

dean vs esp vs jackson begrunn svaret :)


AlexiRocker

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har hatt en Ltd EC-1000, men det er jo heller ikke helt ESP. :)

Skal man utelate LTD må man nesten utelate alt annet enn USA-Jackson også. Forskjellen er jo bare at ESP har valgt et annet navn på de billigere modellene.

Tror ikke så mange her har så stor erfaring med kun toppmodellene som det av og til kan virke som..

Det er vel heller sjelden USA-modellene er lagervare rundt i norske butikker.

Jeg har hatt min andel av Jackson, men har ALDRI spilt på en USA-modell :D

Ganske fin Dean forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd noen ESP-gitarer, så der kan jeg ikke uttale meg. Har prøvd èn Dean, og det er en ML Baby, dvs. en billig-Dean. Liker heller ikke headstocken på de fleste Dean-gitarer, men Mustaine sin serie har jo mer normale headstocker, og jeg må innrømme at den Angel of Death signaturen hans har en finish jeg virkelig liker. Er egentlig ikke noen fan av grafisk finish på gitarer, men den er konge.

Jeg har derimot en Jackson RR1, og det er klart kvalitetsmessig den beste gitaren jeg har hatt. Det er fortsatt de samme som lager RR-modellen nå, som for snart 30 år siden, da den kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker heller ikke headstocken på de fleste Dean-gitarer, men Mustaine sin serie har jo mer normale headstocker, og jeg må innrømme at den Angel of Death signaturen hans har en finish jeg virkelig liker. Er egentlig ikke noen fan av grafisk finish på gitarer, men den er konge.

Kikka på den nå, der var jo headstocken ok, og finishen var faktisk overraskende fin til å være grafisk. Liker det som regel ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par ukers ferie fra forumet får jeg vel så smått begynne på'n igjen :P

Er i besittelse av en Dean ML-gitar, Dime tribute. Harry, ja, men liker formen ( :blush: ) og er konge å spille på. Har ikke noe erfaring med ESP eller Jackson, annet enn kanskje litt butikktafsing. Må gi poeng til Dean :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. ESP

2. Jackson

3. Dean

ESP har mange modeller som appellerer til meg (særlig billigvarianten Edwards).

Jackson syns jeg også har en del fete gitarer, særlig RR-modellene.

Dean syns jeg har mest harry gitarer :lol: Særlig valO sin :wub:

edit: særlig særlig særlig

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en del Esp & LTD, halsene varierer litt og jeg har desverre ikke funnet noen som er helt satisfying. Nermeste må være LTD M1000.

(Hadde en alexi 600 også, solgte den.)

Jackson har jeg ikke prøvd så mye av, men de jeg har prøvd har ganske ubehagelige halser og tynn lyd.

Dean har jeg ikke så veldig mye erfaring med, mange ubehagelige former på gitarene though :P Litt lyst på en RC7, men thats it.

Vell alt jeg kan si er vell att det er vell en grunn til att jeg sitter igjen med Ibanez og Caparison? ;)

Caparison: Passelig hals, ikke for tykk eller for tynn, fin lyd all around. Blodharrige på godt og vondt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier for tiden en "ekte" Japan-bygd ESP Eclipse (Les Paul-utseende) og jeg må bare bøye meg i støvet.

Jeg finner ikke en eneste slurvefeil, og gitaren er så sinnsykt solid. Virkelig fantastisk arbeid av våre venner

på den andre siden av kloden :D

Men japanere er vel også kjent for presisjonsarbeid og ingen slurv.

Har også eid en Dean Cadillac for noen år tilbake og den var grei nok.

Laget i Østen et sted med LITT slurvearbeid i binding'en på halsen og hodet.

Men Dean Custom Shop i USA lager sikkert fine instrumenter.

Har aldri eid en Jackson men har hørt rykter fra forskjellige om at gitarene fra Jackson Custom Shop i USA

er noe av det beste som blir produsert på denne planeten. Blod-dyrt og laaang ventetid men det er sikkert verdt det :D

Så hos meg blir det ESP, Jackson og Dean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker selvfølgelig Jackson best. Jeg eier en Jackson RR, som også er favorittgitaren min. Så hvis jeg skal kjøpe meg enda en gitar blir det nok en Jackson RR av et eller annet slag.

ESP er en verdig nummer to. Dritbra gitarer dette også.. Har forøvrig en ESP Eclipse.

Dean er litt for harry, men de har da noen kule gitarer. Har aldri prøvd en før da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.