Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hals på Studio og BFG


Zakk wannaB

Anbefalte innlegg

Har BFG og Studio samme hals ?

Ble sittende og gruble på dette, etter å ha prøvd en studio i en butikk. Den studionen hadde nemlig en hals som passet meg utrolig bra. Hadde ventet en tykk hals, som ville sette sirenene i gang på leddgikta.

Vet ikke om forskjellige studio versjoner, har forskjellig hals. Dette var en "faded" brun/cherry'ish greie. Ikke noe flashy.

Har egentlig tenkt meg en BFG versjon, da den tiltaler meg veldig. Youtubevideoer tyder på at det er lyd som passert til meg, i forhold til Studio versjonene, som for meg har en mer anonym lyd.

Når jeg har snakket gitar med folk som har spilt litt, så sier alle det samme. "Du må ut og prøve". Men jeg er syk, og akkurat det er ikke så lett.

Er halsen lik på de to modellene, er det ikke så mye å lure på.

Har inntrykk av at kvaliteten på det BFG er utstyrt med, er bedre enn hva som er på Studio modellene. Har faktisk ikke hørt noe negativt om BFG, fra folk som har. Kun fra de som ikke har. Har sett kommentarer som "En lp ser ikke slik ut". Men utseendet tiltaler meg veeeldig

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den studio'n du prøvde, hadde nok en "50s style" halsprofil, noe som mange vil kalle ganske tykk. Ihvertfall hvis man skal tro websiden til Gibson. Når det er sagt, så mener jeg at jeg har lest om Studio Faded med 60s style halsprofil, men klarer ikke å finne tilbake til det, så nå tror jeg at jeg har drømt det. haha.

Jeg regner nesten med at det er Zakk Wylde modellen av BFG du vil ha? Den har samme halsprofil.

Angående kvalitet, så har jeg hørt mye rart om BFG og, og jeg vil også tro du betaler litt for navnet. Angående utseendet til gitaren, er det helt opp til deg. Kjøp noe som tiltaler deg, og gir deg lyst til å plukke opp gitaren og spille. Det er det viktigste.

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner nesten med at det er Zakk Wylde modellen av BFG du vil ha?

Hehe

Skulle nok ha valgt et annet nick, kjenner jeg.

Er ikke bullseye jeg er ute etter. Det blir altfor skrikende for meg. Eller, bullseye camo, virker ikke så skrikende.

Var vanlig, transparent black, som de sier. Er den modellen jeg kikker på. Ser nå, at den også har en 50's neck. Forstår ikke hvordan jeg ikke har fått med meg det før. Må være øynene som står i veien

hehe

Takk for hjelpen.

Men har alle studio 50's neck ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.