Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Det å leve av musikk...


ovl

Anbefalte innlegg

Har ingen tips når det kommer til backup-plan, foruten at det selvfølgelig er lurt. Musikklinja på Foss kan jeg derimot varmt anbefale! Gikk ut derfra i fjor, og det er de hittil tre beste årene av livet mitt. Ufattelig moro, og ufattelig mye jobb, men fy faen så godt jeg hadde av de tre årene. Lærte MASSE, selv om jeg ikke akkurat var den mest eleven i noe annet enn gitartimene :lol:

Har hørt mye bra om det jeg også :) Broren min kom akuratt inn, og begynner nå til høsten :) Du kjenner vel ikke en sanger som heter Vilde? Trinnet under deg, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjenner dessverre ingen Vilde. Hvis du skal inn, sats på å få Håkon Storm som gitarlærer. Ufattelig fet fyr, og han kan helt sikkert gi deg noen tips på hvordan man livnærer seg som gitarist.

Ja, det er jo lenge til jeg får prøvespilt i det hele tatt, men jeg kan jo høre med bruttern nå til høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikklinje er gøy! Jeg kom ikke inn på Foss, men på Manglerud. Ble først litt skuffa, da jeg ikke hadde et så godt inntrykk av Manglerud som jeg hadde av Foss, men faen så bra det er på Manglerud også! Har hatt det beste skoleåret mitt noensinne nå i førsteklasse, lært masse, fått gode karakterer og fått mange nye venner :) Det eneste jeg ikke er fornøyd med er gitarlæreren min.. Elendig pedagog og lærer, og det er det ikke bare jeg som sier. Ganske tragisk at når du spiller gitar på musikklinja så må du gå til privat gitarlærer for å få lært noe.. Så det første jeg skal gjøre neste år er å søke om å bytte gitarlærer, noe som forhåpentligvis ikke blir så stress. Gruer meg forsåvidt også til MIP'en.. :P

Skulle gjene hatt Håkon Storm ass. Lot han deg spille deathmetal i gitartimene, Snorre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikklinje er gøy! Jeg kom ikke inn på Foss, men på Manglerud. Ble først litt skuffa, da jeg ikke hadde et så godt inntrykk av Manglerud som jeg hadde av Foss, men faen så bra det er på Manglerud også! Har hatt det beste skoleåret mitt noensinne nå i førsteklasse, lært masse, fått gode karakterer og fått mange nye venner :) Det eneste jeg ikke er fornøyd med er gitarlæreren min.. Elendig pedagog og lærer, og det er det ikke bare jeg som sier. Ganske tragisk at når du spiller gitar på musikklinja så må du gå til privat gitarlærer for å få lært noe.. Så det første jeg skal gjøre neste år er å søke om å bytte gitarlærer, noe som forhåpentligvis ikke blir så stress. Gruer meg forsåvidt også til MIP'en.. :P

Skulle gjene hatt Håkon Storm ass. Lot han deg spille deathmetal i gitartimene, Snorre? :P

Spilte to Farmhouse-låter og Zombie Autopilot av Unearth på eksamen. Håkons forslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skryte, men jeg har fått tilbakemeldinger fra gitarlæreren min, om at jeg er et naturtalent

Ikke for å være negativ, men det er noe gitarlærere sier for å motivere elevene.. Kan godt hende at du er det, men det er ikke bare det å spille gitar som teller.. Det er å kunne være kreativ og orginal, teknikk er bare et hjelpemiddel for å kunne spille akkurat det du tenker.. Du har sikkert sett dette selv også, folk som er flink å spille gitar men ikke klarer å lage noe selv.. De når aldri langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være negativ, men det er noe gitarlærere sier for å motivere elevene..

Hold kjeften din, seriøst. De sier da ikke at folk uten talent what so ever er naturtalent. Det ligger litt i spillingen om noen blir kalt naturtalent. En gitarlærer sier ikke bare at noen er naturtalent bare for å motivere, klart det motiverer, men det er ikke ment KUN som motivasjon. Synes bare det var en ekstremt unødvendig og klysete kommentar.

Bottom line: om en gitarlærer sier at du er naturtalent, så ligger det noe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold kjeften din, seriøst. De sier da ikke at folk uten talent what so ever er naturtalent. Det ligger litt i spillingen om noen blir kalt naturtalent. En gitarlærer sier ikke bare at noen er naturtalent bare for å motivere, klart det motiverer, men det er ikke ment KUN som motivasjon. Synes bare det var en ekstremt unødvendig og klysete kommentar.

Bottom line: om en gitarlærer sier at du er naturtalent, så ligger det noe i det.

Det er bare du som oppfatter den som klysete, det var ikke ment sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, så langt! Den gitarlæreren, jeg har hatt har ikke hatt veldig mye mer å lære meg i det siste, så jeg tenkte å ta en time annenhver uke, hos en som heter Frode Barth. Noen som vet hvem dette er?

BTW: Det er mest improviseringen og sang ideéne, jeg har fått skryt for. Ikke det å kunne spille så fort som mulig, osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare du som oppfatter den som klysete, det var ikke ment sånn.

Nei, det var det ikke... Det var en helt unødvendig kommentar. På hvilken måte skulle en gitarlærer dra nytte av å fortelle selv de dårligste elevene sine at han/hun var et naturtalent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det å være dyktig på gitaren, er det også veldig viktig å ha brukbare sosiale antenner. Kjenner også flere veldig gode musikere som ikke får særlig mye å gjøre pga. personlighet.

Start opp band så tidlig som mulig også. Da lærer du å spille MED andre, ikke på tross av andre noe som kan være vel så viktig som tekniske ferdigheter. Det er ikke alltid slik at de teknisk flinkeste blir tilbydd de beste jobbene, uten at det skal være en sovepute for å la være og øve, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det å være dyktig på gitaren, er det også veldig viktig å ha brukbare sosiale antenner. Kjenner også flere veldig gode musikere som ikke får særlig mye å gjøre pga. personlighet.

Start opp band så tidlig som mulig også. Da lærer du å spille MED andre, ikke på tross av andre noe som kan være vel så viktig som tekniske ferdigheter. Det er ikke alltid slik at de teknisk flinkeste blir tilbydd de beste jobbene, uten at det skal være en sovepute for å la være og øve, naturligvis.

Som sagt, spiller jeg i to band, et korps og snart et storband ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.