Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørepropper/klokker


kalli

Anbefalte innlegg

Hei :)

Vet ikke om dette var riktig kategori å poste i, så en mod får bare flytte den hvis det er feil ;)

Jeg har ikke lyst å ødelegge øra mer enn de allerede er ødelagt fra øvinger og konserter, så jeg tenkte jeg skulle gå til innkjøp av noe som kunne skjerme lyden litt men ikke få den helt bort som vanlige hørselsvern og ørepropper gjør.

Er det noen propper eller øreklokker som tar bort litt lyd (men sånn at man fortsatt hører musikken godt) å få kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Sereth.

Hvis du dog ikke vil bruke så mye penger, så kan du gå til noe som er hakket dårligere, og det er typ Alpine ørepropper som du får kjøpt på 4sound og sikkert andre musikksjapper også. De koster vel en 300kr eller noe, men de skjermer ikke like godt som støpte ørepropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over tusen kroner var endel ja... Men de for rundt 300, er ikke de noe bra altså? De er vel bedre enn standard propper man får utdelt på konserter og sånn?

Og Lillebyaudio proppene, hvor mye koster de og hvorfor anbefaler du de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de til 300, de er gode nok for en stund hvertfall. De er mye bedre enn sånne vanlige industriørepropper. Når jeg jobba på fabrikk tok jeg tilogmed med konsertøreproppene dit, fordi de var bedre, og mye mer behagelig å ha i ørene. Så hvis budsjettet ikke rekker til de dyre, så er det et godt alternativ, men jeg tror man burde gå til anskaffelse av noen støpte ørepropper etter hvert hvertfall. De er ihvertfall gode nok til at jeg kunne gå ut fra bandøving uten at det peip i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Vet ikke om dette var riktig kategori å poste i, så en mod får bare flytte den hvis det er feil ;)

Jeg har ikke lyst å ødelegge øra mer enn de allerede er ødelagt fra øvinger og konserter, så jeg tenkte jeg skulle gå til innkjøp av noe som kunne skjerme lyden litt men ikke få den helt bort som vanlige hørselsvern og ørepropper gjør.

Er det noen propper eller øreklokker som tar bort litt lyd (men sånn at man fortsatt hører musikken godt) å få kjøpt?

Se på tråden: Hørselsskader (prioritert) på "generelt" forumet.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleby Audio proppene koster ca 1500,- tror jeg. Det er ganske mye penger, men en liten pris å betale for å sikre ørene sine.

Proppene blir støpt i dine ører, derfor passer de helt perfekt. Jeg merker ikke at jeg har mine i ørene engang. Det er forskjellig filter du kan sette på, som demper ett vist antall desibel. 7,5, 15, og 25 tror jeg. Det er det som er tingen. Proppene tar ikke vekk noe av lyden, de demper bare alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleby Audio proppene koster ca 1500,- tror jeg. Det er ganske mye penger, men en liten pris å betale for å sikre ørene sine.

Proppene blir støpt i dine ører, derfor passer de helt perfekt. Jeg merker ikke at jeg har mine i ørene engang. Det er forskjellig filter du kan sette på, som demper ett vist antall desibel. 7,5, 15, og 25 tror jeg. Det er det som er tingen. Proppene tar ikke vekk noe av lyden, de demper bare alt.

Bare for å spørre rask, er det mulig å bytte mellom filterne eller må demping velges ved bestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formstøpte er absolutt best.

Alpine MusicSafe Pro demper disse verdiene :

(Gull, sølv og hvit er forskjellige filtere som følger med som du kan velge mellom hvilke)

Gull:

Bass 18,8dB, mellomtone 27,7dB og diskant 22,0dB

Sølv:

Bass 14,8dB, mellomtone 26,6dB og diskant 18,9dB

Hvit:

Bass 10,2dB, mellomtone 24,0dB og diskant 18,0dB

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.