Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson-mann VS Fender-mann?


drumageddon

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aner faktisk ikke hva jeg er. Spilte lenge på en vintage Les Paul klone fra Ibanez, men trivdes ikke helt med kroppen. Har prøvd noen Strater, men synes mangelen på halsvinkel blir feil.

Når jeg så bygde meg en gitar gikk jeg for modifisert strat hals, montert i vinkel og tune-o-matic bro og en kropp som hverken er Gibson eller Strat.

Så er jeg Gibson-mann eller Fender-mann? Ingen av delene, jeg synes det er fordeler og ulemper med begge design.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson mann her. Har prøvd litt av hvert av både Fender og Gibson (og andre). Begynte med Gibson og mangelen på vinkel i halsen på Fender ble bare helt rart for meg, og jeg stoppet stort sett med Fender der. I tilleg så elsker jeg humbuckere. Les Paul er min favorittgitar sånn sett. Den er helt perfekt, med unntak av en ting: den er noe baktung, og jeg tar meg selv i og måtte "holde" gitaren etter halsen en gang i blant når jeg sitter med den i fanget (og den hviler på høyre lår). Føler at det av og til gjør til at spillingen blir litt ubalansert, siden jeg også må passe på at gitaren ikke faller i gulvet :)

Nå har jeg en unchambered LP, så den er noe mer baktung enn de som er chambered. Prøvde en chambered faded tidligere og den var enklere å ha på "fanget" sånn sett, men det var en merkbar forskjell i lyden og sustain synes jeg. Og lyden er viktigst.

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.