Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jøtul [30.07.10]


jøtul

Anbefalte innlegg

etter å ha sett at det ikke bare er meg som mangler vakuumrør og tømmerstokker fra usa, så har jeg bestemt meg for å legge ut noen bilder jeg også :)

korksniffere kan få kaffen i vrangstrupen, så vær forsiktig :)

Den første, ukjente soldaten

en eller annen les paul kopi fra det fjerne østen. kjøpt av min far på netthandelen for rundt 500kr tidlig i 2008. halsen ser ut som lønn, og kroppen er av ukjent treslag (faktisk heltre). Jeg fikk denne, og måtte dermed lære meg å spille på den.

Den har fått påspandert epiphone stemmeskruer og gibson 500t og 496R pickuper, samt plekterbrett. jeg lakket den hvit i fjor på garasjeloftet, og skremte min mor som trodde noen hadde hengt seg der den hang til tørk da hun gikk opp stigen :) ellers har den blitt justert på alle mulige måter, og halsen er blitt skimset med papp som jeg klipte ut fra en eske med popkorn fra kiwi. halspickupen er forresten montert feil vei, slik at den har en egen "sound". saken er faktisk god og spille på og låter bra, sustain har den også til tross for at den mangler nitrolakk og limt hals.

dgs022.jpg

dgs023.jpg

Ibanez SA260fm

Den første gitaren jeg kjøpte selv høsten 2008. kjøpte den vel i grunn for at den lignet litt på mark knopfler sin pensa suhr(eller noe sånt?). flott liten og tynn sak. Denne kan finne på å holde stemminga i ukesvis. den har såklart fått justeringer på alle mulige måter. tremoloen som alle advarer mot har jeg aldri hatt problemer med, verken når strenger har røket, eller når jeg har byttet strengetykkelse. den originale bridgepickupen var dårlige saker på denne, ellers er det en grei gitar som passer til det meste.

i senere tid har den fått hvite stratocaster-knotter, lakkerte pickupdeksler og en gfs vintage extra hot pickup i bridge. bridge pickupen er såklart montert feil vei, slik jeg liker det :)

IMG_0027.jpg

Orange Crush 30r

min andre forsterker, knall reverb, kult utseende, for lite bunn og forlite vreng beskriver denne forsterkeren godt :) topp til det som krever "rockvreng" eller mindre, men skal man spille metall eller noe sånn pervers puddelrock som jeg liker, så er den ikke så villig lengre. denne har fått et celestion g10 vintage element som låter litt bedre enn det originale, men ikke så mye bedre at det var verdt pengene :lol:

IMG_0028.jpg

Av andre ting har jeg en zoom g1 multieffekt, en danelectro overdrive, et par tvilsomme stemmeapparater, en kassegitar med europris kvalitet og en roland cube 15x med knekt volumpotmeter (mistet en 1,5L colaflaske på den, så absurd som det enn høres ut).

Vedovnen

2 uker etter den ble kastet fant jeg ut hvor tøft det hadde vært å laget et kabinett ut av den. trist.

DSC00039.jpg

:)

Endret av jøtul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lp'en ble jeg fornøyd med ja :) ble egentlig en god gitar når den fikk litt oppfriskning. eneste "feilen" med den er at g-strengen er litt sur i båndene. den er nesten bedre enn ibanezen når det kommer til spillbarhet og lyd :P egentlig litt surt da ibanezen kostet 8 ganger så mye

Endret av jøtul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.