Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2 kjappe spørsmål...


franklinMT

Anbefalte innlegg

Har 2 spørsmål:

Har det noen praltisk betydning om floyden ikke ligger plant med gitarkroppen sett bakfra med tanke på slitasje på kniver og sånt? Det er snakk om mellom 2-3 mm. forskjell her. (se rød strek på bildet)

694488.jpeg

Og er det mye stress å fjerne pickup cover av denne typen? Noen sier det bare er å plukke dem av mens andre sier at man må varme metallet som holder dem fast med loddebolt og være ekstremt forsiktig så man ikke ødelegger wiring til pickups`ene..

694489.jpeg

Tanker og innspill mottas med stor takk! :)

Endret av franklinMT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En- nei, ikke nødvendigvis.

To- Det avhenger litt av typen. Dekslet er ofte loddet i underkant, det ser du når du tar ut pockupen. Som regel er disse loddignene relativt greie å "knekke opp". Går ikkedet. kan man kappe de åpne med en Dremel og en pusseskive. I tillegg er dekslene svært ofte vokset fast. Du må da varme opp så mye at voksen slipper. En god hårføner eller varmepistol funger. Du trenger ikke varme mer enn at de kan "håndteres", voks er jo flytende ved litt over førti grader. Da "smelter" ikke noen av ledningene, men det er jo bestandig en risiko knyttet til å fjerne coveret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pickupcoveret er enkelt å fjerne, gjorde det selv nå nylig. du bare tar en tynn og skarp kniv og skjærer av loddingene på undersiden (jeg brukte en kjøkkenkniv), deretter er det bare å plukke det av. går vel også an å lodde de av, og det er vel den eneste måten i følge korksnifferne. men jeg ville ikke begynt å lodde den av da det er en fare for at loddetinnet kommer på avveie og lager styr.

voksen som castor nevner var ikke noe problem for min del, måtte bare bruke litt makt når jeg plukket av coveret.

Endret av jøtul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.