Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

POD XT - tips, presets osv?


Troll

Anbefalte innlegg

Hvis er er så like, hvorfor er da X3 så sykt mye dyrere? Salgspropaganda? Merker at 2.0 og XT ikke er så langt unna lik lydkvalitet, XTen har bare flere muligheter.

X3 har nyere hardware og tyngre/bedre algoritmer. X3-prosessoren er nesten 10 ganger kraftigere enn XT-prosessoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X3 er enkelt og greit dual-tone. Du kan bruke to amps samtidig. Mulig man kan ha større sløyfe også, litt usikker. Med XT har du bare en amp og cab å bruke. Ellers er de like både i lyd og prosessering. En xt med fullt oppgradert expansion har samme utvalg av amp, cab og effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, kult.

Boffen: Bruker JCM800 til rockelyd, og der får jeg ganske fet vreng så lenge jeg ikek skrur for meg opp på vrengen :P

brukte du noen av stomboksene/vrengboksene i tillegg?

Brukte ikke noe annet en JCM800 og 4x12 V30 nei. Bytta litt på hvilke mikrofoner jeg brukte, men først og fremst SM57 (Dynamic), men ellers var det bare gitaren (med EMG-er, har kanskje noe med saken å gjøre) rett inn i forsterkermodeleringa. Det låt ganske bra, men ikke like bra når jeg kvitta meg med de billige PC-høyttalerene mine og plugget det rett inn i stereoanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, gitar med EMG har jeg. Skal prøve det også :)

Det er to presets jeg syns er ganske heftige på PODn til. Highway-greien til rock og Eruption til åpne akkorder med vreng :P

Har skrevet litt på sevenstringforumet også og fått en del tips der. Bestiller metal shop når jeg kommer hjem, tweaker litt, spiller inn og poster her så får folk gi litt konstruktiv kritikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.