Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CAE-kabinett + ENGL E530


Anbefalte innlegg

Hei!

Bare til å begynne med, så vil jeg forklare at jeg ikke kan noe særlig om sånn som dette, med preamper og sånn.. så jeg spør dere istedenfor.

Jeg har bestilt et Custom Audio Electronics kabinett fra Godlyd.no og en ENGL E530 preamp fra Sound1, (dette tipset var fra en kompis), men jeg fikk beskjed av han ETTER at jeg hadde bestilt at dette ikke kunne fungere, fordi ENGL E530 preampen ikke hadde noe sluttrinn, og at jeg derfor måtte bestille en effektpreamp i tillegg. Hva skal jeg kjøpe av effektpreamp? Hva gjør jeg? Jeg kan ikke gå ut med så alt for mye penger.. Har dere noen tips?

LilleRocker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg egentlig selv at en preamp ikke kan brukes uten et sluttrinn. Se på ordene pre(som betyr før) og amp(som betyr forsterker. Altså, en forforsterker. Det betyr at du må ha en poweramp eller et sluttrinn i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, trodde E530 hadde forsterker på én watt eller noe sånt integrert?

edit: Jess, dette er direkte fra ENGL sine nettsider:

TUBE PREAMP E 530

"MODERN ROCK".

This 4 channel preamp has much more to offer than just being the heart of a modern Rock rack system. Beside the

convincing clean, crunch and lead tones, a balanced recording compensated output helps you to lay your parts straight into the hard drive. A stereo 1,5 watts power amp works with any cabinet or headphone for silent practicing. Technical innovation in a single rackspace!

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye du har tenkt å bruke jeg.

Men uansett.. HAr du dårlig råd, så anbefaler jeg deg å sjekke bruktmarkedet her og på finn.no ! ;)

Du trenger i teorien ikke mer enn en billig Care eller Marshall transistorpreamp.

MEN.. Når du har et så digg rigg som det der, så ville jeg invistert i 3-4 lapper og kjøpt et rørsluttrinn for å få mest utbytte av utstyret ditt.

Blir bra det.. CAE + ENGL og et bra sluttrinn, så har du et rigg som holder lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte min E530 igjennom en Mesa simulclass 2:90 poweramp som jeg kjøpte her på forumet for 7000kr. Jeg vil anbefale deg å se på bruktmarkedet og satse på å finne noe til 6-7000kr. Er du heldig kan du gjøre et skikkelig kupp. Mesaen har en listepris på oppunder 30 lapper i Norge, men jeg fikk den for 7. Siden E530 er en relativt billig preamp, gjør det vel ikke noe å bruke litt ekstra penger på en bra poweramp?

Jeg solgte E530en videre til TUFFTUFFTUFF, så det hadde forsåvidt vært interessant å høre hvordan han brukte den :)

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte E530en videre til TUFFTUFFTUFF, så det hadde forsåvidt vært interessant å høre hvordan han brukte den

Hej, det var längesen så jag kommer inte helt ihåg, jag är gammal :) . Jag sålde den ganska raskt eftersom det var mer praktiskt med topp (tyckte jag). Jo förresten, jag använde den med en Marshall poweramp av något slag, kan den ha hetat 8004?

1.5w er mer enn nok for øving hjemme hvertfall. Nanohead'en er vel på 0.5, hehe.

Jadå, det funkar säkert till hemmabruk, men Nanon är väl på 0.5 rör-watt, är den inte? Om jag hade använt typ 10000:- på utrustning så hade i alla fall jag hellre lagt ett par tusenlappar till på en poweramp än att spela genom 1.5 transistorwatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.