Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mor som vil lære


Anbefalte innlegg

Ja jeg har rotet meg inn på et gitar forum.

Jeg har en sønn på 10 år som er hektet på bass. Og som mor vil jeg også lære mer om basser og gitarer. Gutten min forteller og lærer meg mye, men jeg vil også utvide min horisont slik at jeg kan "snakke" gitarer med han.

Han store drøm er en bass gitar, han tegner signaturbasser med slik og slik nakke, og fasong på "kassen".

Vi driv og sparer både vi og han slik at vi kan kjøpe en bass gitar, Han skjønner at de han ser på og drømmer om ikke er muligt og innfri, men det er lov og drømme. i mellomtiden vil jeg gjerne gjøre det jeg kan for at han skal kose og nyte interessen sin.

Dette var litt om meg. Vet ikke om det er så "gøy " og ha en som meg her, men jeg vil gjerne være her og lære.

Endret av annemo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle mødre hadde vært slik... :) Velkommen skal du være.

Vi kan begynne med det du kaller nakke (neck på engelsk), heter hals på norsk. På "toppen" av halsen sitter hodet, eller headstock som også blir brukt en del på norsk. "Kassen" på elektriske "plankegitarer" kalles kropp. (body på engelsk.

Ellers er det slik her på forumet, at det er bare å lage tråder og stille spm. Ingen spm er for dumme.

Jeg vil også anbefale deg å lese Gitarnorges "Den Store El-gitar guiden" - http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden - Handler mest om gitarer, men mye av det er overførbart til bassgitarer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier, du er velkommen hit!

Så lenge du viser noe interesse for det gutten driver med, og ikke pirker på hvilken musikk han spiller så blir han nok utrolig glad uansett :)

Jeg er vokst opp med en far og mor som hele tiden har oppfordret meg til å forsette med musikk ved å vise interesse og spandere ting jeg ikke har råd til iblant :P Eller kjørt meg for å hente gitarutstyr som jeg handler, gjerne i flere timer bare på gøy. Kose det!

Det har hjulpet meg kjempemye. Jeg hører mye på rock og metal, og er vant til at andre pirker på musikksmaken min hele tiden, men foreldre som har forståelse betyr utrolig mye! :)

det du kan begynne med er å kjøpe deg en billig akkustisk gitar til deg selv og lære deg et par akkorder, da blir du automatisk interessert i hobbyen og interessen og kunnskapen for å lære mer om gitarverden vil øke med tiden. utrolig gøy, men dyr hobby. Men hey, det finnes mye dyrere hobbyer der ute :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Kult at du interesserer deg for din sønns interesse! Men pass på: mange unge gutter mister lett interessen for ting om mor og far er for interessert.

høres veldig rart ut.

Endret av Greener
Enkelte utrykk..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei - kjøp en "Basspakke" bassgitar og forsterker samlet - rimelig intro som holder for en nybegynner, han får en god mulighet til å komme igang og hvis det ikke "blir noe av" har dere ikke brukt alt for mye penger på utsyr. Finnes det kurs i nærheten hjelper det også. Hvis ikke finnes det mye lærevideo på youtube men det kan hende du må oversette litt ;-) siden det er mye på engelsk

her er eksempel på noe som kan finnes

her er en gammel låt som bæres av bassen (høres enkelt ut men krever sin spiller)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.