Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trøbbel med Guitar rig 4


Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke guitar rig 4 med dette lydkortet? http://www.numark.com/djio

Hittil har jeg forsøkt å bruke mikrofon inngangen, så kjøre dirkete ut på høyttalere via lydkortet, men får bare cleanlyd. På meg virker det som om Guitar rig ikke registrerer at lydkortet finnes, selvom jeg har sjekket at det er riktig kofigurert i programmet. Noen forlsag? må jeg kjøpe et annet lydkort?

Jeg bruker forøvrig Windows 7, tenkte kanskje det kunne være kompatibilitets problemer, men har ikke fått noen indikasjon på dette da alt ser ut til å fungere normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke Guitar Rig, men jeg har prøvd å koble gitaren til lydkortet. Jeg har lastet ned forskjellige freeware programmer, og brukt et program som følger med lydkortet for å få forskjellige effekter. Jeg fikk heller ikke noe annet enn clean lyd umiddelbart, men i gitarprogrammet måtte jeg velge hvilken lyd som skulle brukes, og da valgte jeg "What you hear", og da fungerte det. Er det noen slike alternativer i Guitar Rig? Skjekk i innstillinger og slik.

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket opptaksprogram bruker du? Hvis det er cubase eller nuendo, sjekk at lydkortet ikke er stillt inn på direct monitoring. Det løste det ihvertfall for meg.

Hei, jeg bruker programmet stand-alone, altså ikke som vst plugin. Det står i manualen at dette skal være mulig og jeg ville teste det først for ikke å gjøre det mer komplisert enn nødvendig. Jeg har sjekka at guitar rig har detektert kortet og stilt det inn riktig, allikevel får jeg ikke noe annet enn clean-lyden jeg får uten å kjøre programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke Guitar Rig, men jeg har prøvd å koble gitaren til lydkortet. Jeg har lastet ned forskjellige freeware programmer, og brukt et program som følger med lydkortet for å få forskjellige effekter. Jeg fikk heller ikke noe annet enn clean lyd umiddelbart, men i gitarprogrammet måtte jeg velge hvilken lyd som skulle brukes, og da valgte jeg "What you hear", og da fungerte det. Er det noen slike alternativer i Guitar Rig? Skjekk i innstillinger og slik.

Det eneste jeg kan finne av instillingsmuligheter er faktisk for lydkortet (inn og utganger), samt velge hvilke asio drivere man vil bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må velge asio driver og riktig inngang(routing) i guitar rig.

Du må også velge/aktivere riktig inngang i windows lydinstillinger under recording.

Jeg muter alltid inngangen under playback så jeg slipper å høre direkte-lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må velge asio driver og riktig inngang(routing) i guitar rig.

Du må også velge/aktivere riktig inngang i windows lydinstillinger under recording.

Jeg muter alltid inngangen under playback så jeg slipper å høre direkte-lyden.

Nå tror jeg kanskje vi nærmer oss ja! Under inputs får jeg ikke opp noe annet en - not connected - uansett hva jeg stiller på i kontroll panelet som default devices under recording. Betyr det at jeg ikke kan bruke det lydkort selv om det er en mikrofon inngang på det?

Under recording står det line-in på DJio kortet, men uansett hva jeg setter den til plukker ikke guitar rig opp signaler gjennom inngangen :/

Jeg har forresten også forsøkt med Asio4all og konfigurert den til å jobbe med DJio boksen, ingen forskjell der i gården desverre

Endret av General
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten også forsøkt med Asio4all og konfigurert den til å jobbe med DJio boksen, ingen forskjell der i gården desverre

Asio4All funka ikke for meg.. Men temmelig sikkert at lydkortet ditt skal funke med Grig4!

Inn-med-teskje-oppskrifta som jeg brukte siden jeg ikke er teknisk anlagt:

- usb fra pc til lydkort (:P)

- line in-kabel fra gitar til lydkort (:P)

- https://www.usb-audio.com/download.html <- denne driveren funka, men ikke asio4all

- lydkortet stillt på input:Line (kunne velge mellom Line og inst/mic) og direct monitor: cpu (valgt mellom mono,stereo og cpu)

- http://bildr.no/view/694282

- Stille inn den nye driveren til lydinnspilling på kontrollpanel->lyd-dræten der

Dette gjør jobben for meg, driveren koster noen kronasjer, men du kan laste ned en tryout-versjon som piper hvert 30. sek og se om den funker så lenge du har backup-driver

Endret av Garry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.