Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Troll [15.02.14] Martin, Orange, Schecter, Framus osv


Troll

Anbefalte innlegg

Legger til litt stuff som jeg har kjøpt i det siste:

Martin D16-GT: Meget fornøyd med denne. Ble plukket opp etter mye testing av gitarer mellom 6-20k prisklasse. Kjøpte den brukt.

2014215_20140215_130812.jpg

2014215_20140215_130858.jpg

Orange OR15: Kan splittes mellom 7/15W. Låter som en blanding av Marshall og Mesa med steroider.

Spytter ut skikkelig harmonics, låter som et monster til å være så liten. Imo passer den best for alt fra klassisk rock til stoner metal. Egentlig alt som har med vreng å gjøre. Cleankanalen er helt ok, men brekker veldig fort. Syns også den mangler litt kjøtt på flesk på clean.

Bytta denne til meg med litt mellomlegg da jeg kvitta meg med Marshall JVM, som var for stor for mitt bruk.

Knallamp!

2014215_IMG_0486.JPG

Tjaa.. jeg har ikke sånne supergitarer som enkelte her, men jeg klarer meg =p
Oppdaterting:

Har ikke skjedd så mye på denne fronten, men et nytt medlem i gruppen, MIM strat. På tide med noe annet enn svart.

Denne skal få GFS-pickups etterhvert, kanskje nytt plekterbrett.. Tips til farge og modeller på både brett og pickups tas imot med takknemlighet!

14CtN.jpeg

Denne fikk jeg for ca 2 år siden. En Schecter Blackjack ATX C-1 i matt svart, med EMG81/85. Desidert beste kjøpet jeg noen gang har gjort. Har et sett med SD Sh1 og Sh5 custom som skal installeres.

201353_schecter.jpg

Madamp A15MKII Deluxe. Byggesett fra Musikding. Låter sykt bra til rock og metal, fin cleanlyd men pittelitt lite headroom. Verdt pengene! Har fått knotter, bedre bilder kommer. Kabinettet er hjemmelaga. ca 15-18W røramp med 6V6 i sluttrinnet. Spiller veldig høyt! Så lenge man ikke trenger clean headroom i band, så er denne mer enn kraftig nok til band. Kan krænkes uten å ødelegge vinduer.

201353_MADAMP.jpg

GAMMELT:

Min "første" gitar:
Epiphone Les Paul Custom

Denne gitarer har jeg hatt i 5-6 år nå. Ble forelsket i LP og hadde ikke nok til en original, da ble det Epi. Anger ikke på det egentlig.
Har hatt litt problemer med den i starten. Mye småpirk som en kabel var løs, stemmeskruene var slappe ol.. Men det tok ikke mye arbeid å fikse disse probleme opp, og nå har jeg spilt på den i en del år uten noen som helst problemer.

Jeg byttet til Gibson 498T i bridge, og den var klarer og tightere, men manglet trøkk. Nesten som jeg litke stockpickupsa bedre faktisk..
Dermed kjøpte jeg noen billige EMG 81/60 i hvit/krem til billig peng, bestilte noen gullcovers fra Ebay og puttet dem på. Mye arbeid med pussing ol, men det ble bra til slutt! Gitaren er supertight og låter ganske heftig til metal. Vil dog prøve ut 85 også.. Orker bare ikke styre med covers.

Alle vet hvordan en Epi ser ut stock, så jeg poster bare bilder av oppdateringen.. Halsen er kanskje litt tør og matt, så dem må jeg pleie litt med sitronolje, sandpapir og resten av pakken..

p3310043.jpg

p3310041.jpg

p3310042q.jpg

emgepiphonelespaulcusto.jpg

Ibanez S7320
Var ikke helt fornøyd med gitaren som den var. For tynne strenger på den, og den låt veldig udeffinert og utight. Satte på tykke strenger noe ala 12-60, og det ble for tykt for meg. Litt livløst.
Nå har jeg justert den litt mer, satte på 10-56 på den, og først nå har jeg oppdaget hvor bra den er. Digger Wizzard II-halsen til schredding og den tykke kroppen til S-serien. Gleder meg til å oppgradere denne med Bare Knuckles en dag jeg har mye penger.
Var mye lettere å spille på en så bred hals enn jeg trodde, Men litt kjedelig å spille "vanlige" 6strengssanger på denne, hehe.. Føles litt pinglete når man ikke spiller på den 7. strengen. Jeg bestilte denne via Ebay helt fra Canada faktisk. Gikk kjempebra. Frakten tok ca en uke og selgeren var kjempehyggelig.

gittrribanezs7320.jpg


Taylor Big Baby
Ganske kurrant gitar til pengene. Kjøpte denne av Greener her på forumet til billige peng, og gitaren er som ny.
Låter ikke så stort, men veldig fin klang på denne. Jeg er ikke noe kresen på akkustisk, så jeg ble glad for denne. Må bare finne meg et par vors/nasch-sanger tongue.gif
Litt kult å eie en Taylor da, selv om det ikke er en av Elitegitarene cool.gif

dsc00137pe.jpg


ENGL Fireball m/ Hughes&Kettner V30 412 kabinett
Jeg gikk fra Marshall MG15 til denne riggen her. Den har gitt meg veldig mye glede!
Kjøpte toppen ny av Derformed og kabinettet brukt. Ampen har en ganske grei clean lyd som mange metalheads vil syns er bra.
Og vrengen på den er helt syyk. Bruker ca 3/10 på gain og det er mer enn nok vreng. Spesielt når man spiller med høyt volum.
Helt sykt bra leads tils schreddemusikk faktisk. Yngwie-leads bare mer moderne. Litt rart Schredddere ikke har sjekket ut denne ampen her.
Den er nok desverre litt for ekstrem for meg. Jeg selge derfor hele riggen til fordel for et mindre rigg og for å prøve noe nytt.
JCM800 står høyt på listen med Framus 2x12 V30-kabinett.

P1220009.jpg

Effekter
Jeg har handlet så mye effekter, og solgt de ganske kjapt. Jeg hater nesten å bruke effektbokser i lydbildet. Ikke engang reverb, delay, chorus faller i smak.
Eneste jeg har av pedaler er Boss OD-3 til å booste forsterkere live, HardWire Distortion til livebruk, Boss TU-2 tuner, POD XT til å øve og spille inn musikk og Toneport til samme bruk.

Blir lite nytt utstyr nå fremover da.. Studentlivet kommer til å ta kaken på meg^^,

Den gitaren til venste på bilde nede er bare en drittgitar som jeg har til pynt..

dsc00139j.jpg

SCHECTER Hellraiser C7 NT. Solgt

IMAG0571.jpg

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Oppdatert tråden litt!

Hellraiser = solgt.

Taylor BB = Gitt vekk til lillesøsteren

Ibanez S7 = Solgt

På bildet er en Epi DOT med GFS Mean90 i bro og Dream90 i hals. GFS-pickups har gjort et STORT inntrykk på meg etter dette settet, anbefales på det sterkeste. Absolutt fantastiske pickups, spesielt mtp pris. Jeg trodde ryktene var falske om GFS, men nå skal jeg ikke nøle med å kjøpe GFS pickups igjen. Likte Dream90 bedre enn Mean90. Den er litt kraftigere, men likevel veldig "ren" i lyden og låter veldig smooth.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Oppdatert litt..

JVM = Bytta vekk mot Orange Or15

Blackjack har fått seg et par Seymour Duncan SH1/SH5 Custom.

Epi DOT er blitt bytta vekk mot en Ibanez RG370, som straks får installert GFS-pickups.

Taylor BB er gitt vekk til et familiemedlem, erstattet av en Martin D16-GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.