Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Basforsterkere og bas skal kjøpes.


TUFFTUFFTUFF

Anbefalte innlegg

Hej, basisten i bandet ska köpa ny bas och ny basförstärkare och jag kan inte så mycket om basutstyr. Musikstilen är punk rock (kan höras här). Utstyret ska användas live och i övningslokal. Hon har tidigare använt en Fender Rumble 100, en combo på 100 watt, med ett 15"-element och en tweeter. Ljudet har fungerat bra men den skulle gärna ha haft litt mer tryck. Live har vi kört basen genom DI-utgången på Rumblen rätt in i PA:t så det har funkat, men vi har ganska stor övningslokal och trummisen slår hårt så framförallt där behövs litt mer power, men också till när vi spelar på mindre ställen där man egentligen inte behöver gå genom PA:t.

Hon har en bandlös bas som hon kan sälja/lägga med i en eventuell byteshandel, bilder på den kommer om inte så länge, förhoppningsvis ikväll.

Budget: 10000:- totalt för både bas och förstärkare och hon köper gärna brukt.

Förstärkarspecs(som jag tänker, rätta mig gärna om jag har fel):

* Helst topp + kabinett, eftersom det är praktiskt att kunna ta med sig bara toppen till ett gig, när det finns ett kabinett där.

* 200 watt eller mer.

* Kabinettet ska helst ha 2 element. Det tänker jag borde vara tillräckligt samtidigt som det inte blir för klumpigt att ta med, men som skrivet, jag kan inte så mycket om basutstyr.

* DI/hörlurs-utgång på förstärkaren så att man lätt kan köra basen genom PA:t om det behövs.

* Den måste kunna spela rent och högt, ljudet ska inte vara vrengigt.

* Det är ett plus om utstyret är relativt portabelt.

Basen:

* Hon har sett mest på Fender och även Hagström, men är öppen för förslag.

Kom väldigt gärna med förslag på bas och förstärkare som är bra och prisvärda i den här kategorien, och om ni har något att sälja så är det bara att säga till :) .

Mvh Mathias och Mari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kan med én gang si at den Markbass-riggen kommer til å bli altfor dyr. Budsjett på 10 lapper for bass og rigg er såpass tight at det er uaktuelt å kjøpe nytt, så bruktmarkedet må nok sjekkes ut. Vil tro det er best å bruke så mye som mulig på rigg og så lite som mulig på bass, men 10 lapper er som sagt veldig tight hvis man skal ha bass og en rigg som er brukbar live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markbass er dyrt..

Dete er vansklig å anbefale her, men jeg skal prøve:

Forsterker:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23474057

Bass

Begge 2 er høyst kvalitetsutstyr, og hun har penger til overs.. Cort'en er en meget alsidig bass og bruker samme elektronikk som Ibanez og Lakland.

edit:

Denne forsterkeren kan og anbefales: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23343191

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tack för tips :) .

Vi har sett litt på den Ashdownen, men vi var litt osäkra på om två stycken 10"-element ger mer tryck en den 15" som hon har haft hittills. Tror ni att den gör jobbet eller är det smartare att gå för en 2x12:a eller 2x15"??

Den Hartken ser ju egentligen väldigt bra ut, men jag tror att vi prövar att få topp + kabinett i första hand. Är det fel tänkt? Är förresten Hartke ett bra märke generellt sett? Efter väldigt kort research så ser det ut som om man får ganska mycket för pengarna med Hartke, i alla fall på pappret.

Jag ska höra med henne om vad hon tänker om den basen, utseendet har ju också en del att säga.

Forresten, har ikke hun en P-bass allerede? De passer jo perfekt til sjangeren..

Jo, jag tror att det är en P-bas hon har, jag glömmer alltid bort skillnaden på de två :) . Det är inget direkt fel på den basen hon har lust på en till bas (så att hon kan ha en hemma och en i övingslokalen) och är nog litt sugen på att pröva något nytt.

Vil tro det er best å bruke så mye som mulig på rigg og så lite som mulig på bass, men 10 lapper er som sagt veldig tight hvis man skal ha bass og en rigg som er brukbar live. .

Mmm, det låter inte som ett så dumt tips. Har du några konkreta tips så hade det varit väldigt tacksamt :) . Det är bruktmarknadet som vi först och främst hoppas på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Jeg kan si det sånn: Jeg har en trace elliot topp på 300 rørwatt til salgs som jeg skal ha 3500 for, selges fordi jeg trenger pengene, ellers er jeg stor fan av ampen, Du får ikke bedre amp for pengene, Jeg får som regel kjeft om jeg bruker den på over 2, hehe. Den har og DI utgang, så den passer igrunn perfekt til det dere er ute etter, men jeg ville egentlig ikke mase den på folk i en "hjelp" tråd.. :P Men kraft har den mer enn hun noen gang kommer til å trenge av.

Den og et slikt kabinett hadde vært veldig bra: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=642661&artno=122817

Bruker selv 12'ere, men 4x10 er veldig bra for punk, de er kontante og punchy, og har den "in your face" responsen.. tror det hadde blitt bra.

Men synes kanskje hun bør utsette en av tingene en måndes tid, kraftig amp og bass for 10.000 blir lett litt halveis om hun skal ha noe veldig skikkelig av begge 2.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, din Trace E. låter som som något KLART intressant. Inte oroa dig för "reklam för egna salgsobjekt", litt av poängen med tråden var att folk kan försöka sälja sitt utstyr :) . Du är inte intresserad av en bandlös bas som mellanlägg? :)

Desverre, Jeg driver å flytter til Oslo for tiden, så jeg trenger pengene.. hvem vet hvor lenge jeg er uten jobb liksom, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.