Gå til innhold
hkon

Bytte fra rør- til diodelikeretter

Anbefalte innlegg

Skal skaffe nye rør til en Orange AD15/12 og vurderer å prøve en diodelikeretter siden ampen har mer "sag" enn hva jeg ønsker.

Etter å ha lett litt har jeg funnet noen som virker fristende, men kjenner ikke til disse diodelikeretterne så godt og jeg vet ikke hva jeg burde gå for.

Ønsker å forminske "sagget", men forhåpentligvis ende opp med noe som ikke låter komprimert eller kaldt.

Noen som kjenner til gode diodelikeretter-erstattninger for en GZ34 rørlikeretter? Noe info om dette, og om det har noe for seg i en 1x12 kombo?

Endret av hkon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener Weber (og sikkert en del andre) har erstatninger som du bare setter i sokkelen til likeretterrøret.

Burde være enkelt og greit.

Edit:

Her er et eksempel: http://www.webervst.com/ccap.html

Endret av Birk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener Weber (og sikkert en del andre) har erstatninger som du bare setter i sokkelen til likeretterrøret.

Burde være enkelt og greit.

Edit:

Her er et eksempel: http://www.webervst.com/ccap.html

Lest at det krever en del justering ved bytte til en coppercap. Og at den skal ha en del av kompresjonen og siget som man har i tradisjonelle rørlikerettere.

Weber skriver selv at det er en mer holdbar løsning i forhold til bla. varme om jeg leste riktig.

Noen som kjenner til TubeDepot sin SS-rectifier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det ikke mye å hente.. sykt ræva..

Ingen som vet noe om bytte av likeretter i en klasse-A amp, 15w vil gå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

smal sak å bruke dioder, men spenningen blir høyere og biasen må trolig justeres. send den til en kompetent tekniker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Weber WS1 burde gå fint i den ampen hvis du vil ha mindre sag. Men sjekk som nevnt biasen etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte to sett rør fra tubedepot. De hadde en diode-likeretter, så prøver den. Låter det for stivt, så la jeg med et rør. Takk for infoen. Jeg kunne fort funnet på å dytta doidelikeretteren rett i, for så å fyre opp ampen. Kanskje en ide å ha den hos en fagman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjenner til en kompetent tekniker som kan ta service og justering av ampen min(diodelikeretteren) i Lillestrømområde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjenner til en kompetent tekniker som kan ta service og justering av ampen min(diodelikeretteren) i Lillestrømområde?

Hvorfor bytter du rør? bytter du alle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.