Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte fra rør- til diodelikeretter


hkon

Anbefalte innlegg

Skal skaffe nye rør til en Orange AD15/12 og vurderer å prøve en diodelikeretter siden ampen har mer "sag" enn hva jeg ønsker.

Etter å ha lett litt har jeg funnet noen som virker fristende, men kjenner ikke til disse diodelikeretterne så godt og jeg vet ikke hva jeg burde gå for.

Ønsker å forminske "sagget", men forhåpentligvis ende opp med noe som ikke låter komprimert eller kaldt.

Noen som kjenner til gode diodelikeretter-erstattninger for en GZ34 rørlikeretter? Noe info om dette, og om det har noe for seg i en 1x12 kombo?

Endret av hkon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Weber (og sikkert en del andre) har erstatninger som du bare setter i sokkelen til likeretterrøret.

Burde være enkelt og greit.

Edit:

Her er et eksempel: http://www.webervst.com/ccap.html

Lest at det krever en del justering ved bytte til en coppercap. Og at den skal ha en del av kompresjonen og siget som man har i tradisjonelle rørlikerettere.

Weber skriver selv at det er en mer holdbar løsning i forhold til bla. varme om jeg leste riktig.

Noen som kjenner til TubeDepot sin SS-rectifier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte to sett rør fra tubedepot. De hadde en diode-likeretter, så prøver den. Låter det for stivt, så la jeg med et rør. Takk for infoen. Jeg kunne fort funnet på å dytta doidelikeretteren rett i, for så å fyre opp ampen. Kanskje en ide å ha den hos en fagman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.