Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte til aktive pickups


Mortenolb

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tynn lyd kommer nok av finga dine/strenger/amp/pickups...

jævlig mange med feit lyd som spiller med passive, så du er nok litt på jordet her.

Jeg har vel aldri sagt at jeg har tynn lyd FORDI jeg har passive pickups.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For læringen sin del, så er det nok et fint prosjekt å sette igang å montere aktive miccer.

Nå slenger jeg meg på Audun, å slenger ut en påstand, utfra egne ører og erfaringer at aktive miccer låter pizzz ;-)

Men det er en smaksak, men feit lyd kommer svært sjelden utfra pickups´a... Som tidligere nevnt.

Men råder deg til å sjekke ut DiMarzio passive, å Seymour Duncan... det er selvsagt mange flere leverandører der ute, men de to er ganske lette å oppdrive, å lette å selge igjen om du skulle bli misfornøyd.

De leverer ihvertfall KILLER miccer til enhver smak.

Alt i alt, amp har vannvittig mye å si, samt fingra dine...

Så mitt råd, som jeg ser på som min rett å ytre; Ikke selg sjela til gitaren din til EMG ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet mitt her er vel egentlig at jeg kan veldig lite om pickups, det eneste jeg har litt innsikt i er de nevnte EMG'ene.. Vet heller ikke helt hvordan jeg skal få meg den innsikten jeg trenger i andre pickups før jeg har tenkt å bytte. Er ganske ny på området. :P Kan dere komme med forslag til typer SD, DiMarzio pickups og evt. andre? Jeg vurderer de tidligere nevnte bare knuckle pickupsa. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet mitt her er vel egentlig at jeg kan veldig lite om pickups, det eneste jeg har litt innsikt i er de nevnte EMG'ene.. Vet heller ikke helt hvordan jeg skal få meg den innsikten jeg trenger i andre pickups før jeg har tenkt å bytte. Er ganske ny på området. :P Kan dere komme med forslag til typer SD, DiMarzio pickups og evt. andre? Jeg vurderer de tidligere nevnte bare knuckle pickupsa. :P

Bare Knuckle Painkiller i bro og Cold Sweat i hals. Dødelig god kombinasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG 60 pickupene ble faktisk designet for Telecaster Elite serien men av en eller annen idiotisk grunn valgte Fender å ikke bruke dem og gikk isteden for noen som låter totalt søppel. Jeg kjøpte en mint condition candy apple grønn 1983 custom shop Tele Elite for et par år siden og enn så deilig den var å spille på solgte jeg den pga. pickupene og elektronikken. Hadde dem bare gått for EMG'ene isteden hadde det vært en fantastisk gitar :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG 60 pickupene ble faktisk designet for Telecaster Elite serien men av en eller annen idiotisk grunn valgte Fender å ikke bruke dem og gikk isteden for noen som låter totalt søppel. Jeg kjøpte en mint condition candy apple grønn 1983 custom shop Tele Elite for et par år siden og enn så deilig den var å spille på solgte jeg den pga. pickupene og elektronikken. Hadde dem bare gått for EMG'ene isteden hadde det vært en fantastisk gitar :(

EMG i en tele?

Skurrer nok i mang en tele fanatikers ører ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.