Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte til aktive pickups


Mortenolb

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Sjekker litt rundt på finn nå, og kom over en annonse fra en musikkforhandler, og der skriver de at EMG 81 skal i bridge og 85 ved neck.. Jeg hadde da for meg at 85'en skulle i bridge? Kommer vel an på hva man ønsker, men.. :P

Også, er det noen gode alternativer til EMG 85/81? Bare lurer, for å sjekke ut markedet liksom noe som ligger rundt samme prisleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Kanskje jeg skal prøve å sette 85 i bridge på ESP-en? Den er litt bright fra før..

Gjort det med min nå. Låter helt likt 81 med riktige eq settings, men standard er den mer dynamisk og ikke over compressed :)

Samma om du har 81 eller 85, låter noe likt på en superstrat uansett. Er bare at du har mye mer variert lyd med 85.

men et spørsmål....basswood og ibanez. Prøvde en slik rg sak...tingen var jo lettere enn fendern min, trodde basswood var slik papp treverk iforhold til or. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit den billigste butikken for å kjøpe EMG 81 og 85 sett, da? 4sound har den for 1600 iaf. :P Vil ha solderless opplegg, så med mindre jeg finner brukt solderless, så.. Je :P

Wtf... rickshaw-driver?(Medlemstittelen min xD)

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som forhandler EMG selger nok varianten med solderless opplegget, det er blitt mer eller mindre standard når det gjelder EMG nå til dags.

Angående hvilken pickup som går i bridge og hvilken som skal i neck posisjon så er det helt opp til deg. Og med solderless opplegg går det jo kjapt å prøve alle mulige kombinasjoner.

Både 81 og 85 er i utgangspunktet bridge-mikker, men en eller annen gjøk har visst funnet ut at 85 er konge i neck..

Personlig er jeg ikke fan av 85 i neck posisjon i det hele tatt, spesielt ikke i mahogny.

60 er et mye bedre valg synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det, så har jeg vært litt keen på bare knuckle, så kan hende jeg går for dem og :P

vet ikke om jeg er obvious her nå, men, når jeg da bytter til passive, da trenger jeg ikke å bytte ut all elektronikken og slikt? Kan jeg bare bytte selve humbuckerene?

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det, så har jeg vært litt keen på bare knuckle, så kan hende jeg går for dem og :P

vet ikke om jeg er obvious her nå, men, når jeg da bytter til passive, da trenger jeg ikke å bytte ut all elektronikken og slikt? Kan jeg bare bytte selve humbuckerene?

Er ikke sikkert det er like obvious for alle smile.gif

Du trenger ikke bytte noe av elektronikken hvis du bytter fra passive til passive mikker.

Det du må holde rede på (hvis du har en 5-veis pickupvelger) er hvilke ledninger som skal hvor.

Mikker med "4-conductor wiring" ser fort litt kompliserte ut ved første øyenkast, men det er egentlig ganske grei skuring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det er like obvious for alle smile.gif

Du trenger ikke bytte noe av elektronikken hvis du bytter fra passive til passive mikker.

Det du må holde rede på (hvis du har en 5-veis pickupvelger) er hvilke ledninger som skal hvor.

Mikker med "4-conductor wiring" ser fort litt kompliserte ut ved første øyenkast, men det er egentlig ganske grei skuring.

Hehe, jeg ville bare være helt på den sikre siden. :P

Men, jeg får se hva jeg gjør. Bare Knuckles er jo dyrere, og jeg har litt lyst på et lite prosjekt å drive med, å lære mer om detta. Skal tenke litt på ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.