Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte til aktive pickups


Mortenolb

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M.A.K.S : Da var det nok ampen. Og at den avslører slurvete spilling kommer nok til å gå utover meg, men det gjør ikke noe, da må jeg bare lære meg å spille tight. :P

Jeg kjøper ny amp i slutten av neste mnd, så skal jeg teste 81/60 på den igjen, se hvordan det føles, så skal jeg bestemme meg for pickups etter det. Først skal jeg bare svi av over halve lønninga på en amp, og overleve på resten, så må jeg få meg en jobb igjen og få råd til å kjøpe pickups.

Jeg har ett spørsmål til egentlig. Jeg er ikke særlig glad i floyd rose'n på gitaren, jeg vil kunne eksperimentere litt mer med strengetykkelser osv. uten å drive å justere. Så jeg vil egentlig gjerne få "låst" floyden på en måte. Vet om tremol-no, men har ikke sett noe om prisen på en sånn? Og har en mistanke om at den kanskje er litt dyrere enn det jeg har behov for når jeg ikke skal bruke funksjonene dens, men kun låse hele driten. :P Kan jo se for meg hvordan jeg skulle fått laget en liten ting som jeg kan bytte ut fjærene med, men er det laget noe til dette formålet fra før som ikke er kjempedyrt? :P

Hvis du ikke har noe imot å sette et par små skruer i gitaren din så har de en trem-stopper av noe slag på gitarist.no.

Eventuelt så lager du en kile av noen trebiter biggrin.gif

EDIT: kjøpte en trem-stopper på gitarist.no for ett års tid siden, men jeg kan ikke finne den nå. Treklosser blir uansett den billigste løsningen.

Endret av M.A.K.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke kontakt i gitaren sin, så den må vel uansett loddes?

Plugger/kontakter- samma det, men ser ikke helt poenget ditt. Kjøper man alt nytt fra EMG, kan alt kobles sammen uten å lodde. Trådstarter kan jo i tillegg lodde, så da er vel dette problemet ikke et problem i det hele tatt, bare han er klar over at han må bytte "alt" hvis han skal ha aktive pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.A.K.S : Da var det nok ampen. Og at den avslører slurvete spilling kommer nok til å gå utover meg, men det gjør ikke noe, da må jeg bare lære meg å spille tight. :P

Jeg kjøper ny amp i slutten av neste mnd, så skal jeg teste 81/60 på den igjen, se hvordan det føles, så skal jeg bestemme meg for pickups etter det. Først skal jeg bare svi av over halve lønninga på en amp, og overleve på resten, så må jeg få meg en jobb igjen og få råd til å kjøpe pickups.

Jeg har ett spørsmål til egentlig. Jeg er ikke særlig glad i floyd rose'n på gitaren, jeg vil kunne eksperimentere litt mer med strengetykkelser osv. uten å drive å justere. Så jeg vil egentlig gjerne få "låst" floyden på en måte. Vet om tremol-no, men har ikke sett noe om prisen på en sånn? Og har en mistanke om at den kanskje er litt dyrere enn det jeg har behov for når jeg ikke skal bruke funksjonene dens, men kun låse hele driten. :P Kan jo se for meg hvordan jeg skulle fått laget en liten ting som jeg kan bytte ut fjærene med, men er det laget noe til dette formålet fra før som ikke er kjempedyrt? :P

En kloss foran sustain blokka og 4 stramme fjærer eller en trekloss til bak sustain blokka, låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett spørsmål til egentlig. Jeg er ikke særlig glad i floyd rose'n på gitaren, jeg vil kunne eksperimentere litt mer med strengetykkelser osv. uten å drive å justere. Så jeg vil egentlig gjerne få "låst" floyden på en måte. Vet om tremol-no, men har ikke sett noe om prisen på en sånn? Og har en mistanke om at den kanskje er litt dyrere enn det jeg har behov for når jeg ikke skal bruke funksjonene dens, men kun låse hele driten. :P Kan jo se for meg hvordan jeg skulle fått laget en liten ting som jeg kan bytte ut fjærene med, men er det laget noe til dette formålet fra før som ikke er kjempedyrt? :P

Selg gitaren du har, kjøp en med fast bro. Floyd er et supert system for de som har bruk for det, men det legger en del begrensniger i bruk, som du er inne på. Hvis du likevel ikke vil bruke floyden, skjønner jeg ikke vitsen med det. Når det er sagt, koster ikke tremol-no mer enn 70USD + frakt, så hvis gitaren er helt kanon ellers, kan det jo være verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg gitaren du har, kjøp en med fast bro. Floyd er et supert system for de som har bruk for det, men det legger en del begrensniger i bruk, som du er inne på. Hvis du likevel ikke vil bruke floyden, skjønner jeg ikke vitsen med det. Når det er sagt, koster ikke tremol-no mer enn 70USD + frakt, så hvis gitaren er helt kanon ellers, kan det jo være verdt det.

Det jeg tenker er at når jeg en dag skal kjøpe meg en gitar til, så vil jeg ha en med floyd også. Så der er forklaringen på det, men kan hende det blir en tremol-no da, ja. Og jeg er veldig glad i gitaren ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugger/kontakter- samma det, men ser ikke helt poenget ditt. Kjøper man alt nytt fra EMG, kan alt kobles sammen uten å lodde. Trådstarter kan jo i tillegg lodde, så da er vel dette problemet ikke et problem i det hele tatt, bare han er klar over at han må bytte "alt" hvis han skal ha aktive pickups.

Spurte mest av uvitenhet. Har aldri byttet pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til her..

Med tanke på pickupvelgeren, hvordan gjør jeg det med den når jeg bytter? Den er jo 5-veis. Jeg må vel bare lodde på slik at 2 av posisjonene ikke er fungerende? evt. bytte hele driten til en 3-veis, da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det er nice! Tenker jeg skal få kjøpt meg 81 og 60 i august.. Får 2 lønninger så fordeler dem ut på de to :P Eneste jeg har litt lyst til er å skaffe meg en 3-veis-switch. Minns at det er en lik type switch på LTD MH-modellene? Hvertfall MH-250. Om den da passer i Ibanezen? Noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.