Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny billig el-gitar


Hydroz

Anbefalte innlegg

Tenkte på noe helt annet da jeg sa forvrengt lyd, skulle skrive normal lyd :)

Men jeg tror jeg går får Fender squier strat eller Fender affinity series special tele (nye) og en Roland Cube på 15 watt, burde jeg kjøpe reservestrenger i samme slengen som jeg kjøper gitar og forsterker, eller vente til jeg virkelig trenger dem ?

vet ikke hvor lenge strengene på elgitarer bruker og holde før de ryker/blir slitte :)

Kjøper du nytt, kan du jo prute med et par ekstra strengesett. Hvor ofte man bør skifte strenger avhenger av hvor mye man spiller, og om den ligger i bag/kasse når den ikke er i bruk. Jeg skifter strenger ca. en gang i mnd. Det er også veldig sjelden jeg sliter strenger. Hvis strenger ryker, kan det ofte tyde på en skarp ujevnhet i sadler eller stemmeskrue, eller at man rett og slett spiller for hardt, så det er i grunnen ikke noe fasitsvar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du nytt, kan du jo prute med et par ekstra strengesett. Hvor ofte man bør skifte strenger avhenger av hvor mye man spiller, og om den ligger i bag/kasse når den ikke er i bruk. Jeg skifter strenger ca. en gang i mnd. Det er også veldig sjelden jeg sliter strenger. Hvis strenger ryker, kan det ofte tyde på en skarp ujevnhet i sadler eller stemmeskrue, eller at man rett og slett spiller for hardt, så det er i grunnen ikke noe fasitsvar på dette.

Takker ;)

men bare noen siste spørsmål;

Skal koble headsettet inn i forsterkeren jeg kjøper, trenger jeg minijack-jack MONO eller minijack-jack STEREO ?

Følger gitarreim med nye gitarer?

Funker alle elgitarstrenger på fender'ene ?

Hvilken av Affinifty og squier er lettest og spille på, hvis de er like lett tror jeg jeg kjøper affinity pga. utseende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. \/ det Audun sa.

2. Hvis du ikke kjøper pakke, så tror jeg ikke det? Står vel der du kjøper fra.

3. Du kan bruke alle elgitarstrenger ja, men pass på hvis det er tremolosystem så burde du ikke gå opp i tykkelse, for da må den justeres.

4. Det overlater jeg til noen andre :P Men egentlig burde du ha prøvd dem.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker ;)

men bare noen siste spørsmål;

Skal koble headsettet inn i forsterkeren jeg kjøper, trenger jeg minijack-jack MONO eller minijack-jack STEREO ?

Minijack stereo hvis forsterkeren har en headset utgang, uavhengig om utgangen er mono eller stereo (begge vil virke uansett)

Følger gitarreim med nye gitarer?

Nei

Funker alle elgitarstrenger på fender'ene ?

Ja, gitarstrenger universale, men de kommer i ulike tykkelser. Fender aktige gitarer (squier ++) leveres originalt med 009-042 tykkelse. Kjøp dette hvis du skal kjøpe strenger. Daddario er rimelige og bra.

Hvilken av Affinifty og squier er lettest og spille på, hvis de er like lett tror jeg jeg kjøper affinity pga. utseende

Affinity ER en Squier, og begge de squierne jeg linket til er i Affinity serien. De koster det samme og har samme kvalitet osv. Velg den gitaren du liker du. Begge fåes forøvrig i ulike farger og slikt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.