Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Gul Snø

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde tenkt å kjøpe en ny gitar, men vet veldig lite om hvilken gitarer det finnes på markedet. :rolleyes:

Derfor trenger jeg litt hjelp med å finne en ny gitar. :)

Noen krav:

Gitaren bør helst koste under 8000kr, men kan strekke meg så langt som til 10000kr

Helst med tremolo (den er ikke nødt til å ha tremolo)

Gitaren skal ha en "tykk" lyd (dvs. ikke fendere)

Den bør låte bra både på clean og med vreng

Jeg spiller mye forskjellig musikk, blant annet blues og hard rock. Men i det siste har jeg begynt med metall og gitarriffing, så jeg trenger en gitar med litt tykkere lyd som jeg kan bruke til det.

Fra før av har jeg en Mexican made Fender Jaguar Special HH edition (som jeg er ganske fornøyd med, men den har alt for spinkel lyd til å den sjangeren jeg har tenkt å begynne med)

Så kom med forslag folkens! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke må ha tremolo vil jeg påstå det er mer pain enn gain med det. Mye å justere, mye som kan gå galt (med billige tremoloer), mye vanskeligere å endre tuninger osv. Så har man jo litt mindre ulemper som dårligere sustain osv.

Prøv å se om du finner noen brukte Gibson Les Paul Standard til 10.000, så tror jeg du har gitar for livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger da flere fine Ibanezer der også,bare sånn som en motvekt mot Gibsonmafiaen her på forumet. "billig" tremolo er ikke noe problem hvis man går opp i pris,men det passer ikke hvis du a- ikke gidder å lære deg å justere den, og b- liker å eksperimentere med stemminger,strengetykkelser og strengetyper.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23512422

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23163361 (Og her skal du diskutere pris, ja. Helt klart.)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23498620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med billig tremolo tenker jeg kanskje mest på de rimeligste Ibanez-modellene opp til Edge III. På den Prestige-modellen du linker til øverst sitter det vel en svært habil tremolo, uten at jeg husker hvilken type det er :P Prestige-modellene har som regel solid floyd.

Den nederste modellen kan vel også prutes ned til ihvertfall 6.000,- tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, den var billig. Ser at selgeren har slengt på litt klarlakk og, noe som gjør den finere IMO. Dersom jobben er gjort bra er nok den et røverkjøp.

Slengt på klarlakk? Det der er vel slik i alle fall de første faded modellene så ut? De er ikke som de rimeligere gitarene med "worn faded" finnish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde tenkt å kjøpe en ny gitar, men vet veldig lite om hvilken gitarer det finnes på markedet. :rolleyes:

Derfor trenger jeg litt hjelp med å finne en ny gitar. :)

Noen krav:

Gitaren bør helst koste under 8000kr, men kan strekke meg så langt som til 10000kr

Helst med tremolo (den er ikke nødt til å ha tremolo)

Gitaren skal ha en "tykk" lyd (dvs. ikke fendere)

Den bør låte bra både på clean og med vreng

Jeg spiller mye forskjellig musikk, blant annet blues og hard rock. Men i det siste har jeg begynt med metall og gitarriffing, så jeg trenger en gitar med litt tykkere lyd som jeg kan bruke til det.

Fra før av har jeg en Mexican made Fender Jaguar Special HH edition (som jeg er ganske fornøyd med, men den har alt for spinkel lyd til å den sjangeren jeg har tenkt å begynne med)

Så kom med forslag folkens! :P

Her har du gitaren du leter etter ut i fra kravene du har satt deg:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22851859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slengt på klarlakk? Det der er vel slik i alle fall de første faded modellene så ut? De er ikke som de rimeligere gitarene med "worn faded" finnish.

Jaha? Det var jeg ikke klar over. De faded-modellene jeg har sett (for noen år siden i diverse intrumentsjapper til 11 995,- og i senere tid til 22.995,-) har hatt helt matt finish, ikke et snav av blank overflate engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med FranklinMT, men så var det tremolo da. Personlig så hater jeg tremoloen jeg har, rett og slett fordi jeg ikke får prøvd ut tunings og strengtykkelser sånn som jeg vil, uten at det blir et helvete med justeringer osv. (et helvete for meg som ikke orker å lære meg det :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.