Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Topp i posten- pris?


Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste.. Prøvde å søke litt på forumet her, men klarte ikke finne noe.

Dermed:

Er det noen som kan si ca hva det koster å sende en forsterkertopp med posten? Skal kjøpe meg topp når lønninga kommer i august så vet ikke så mye om hvordan topp det blir helt konkret, men tanken er hvertfall Orange, Engl, Marshall eller noe slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er privat vil jeg tippe akkurat ca rundt 300kr for en topp. Noen firmaer leverer med gratis frakt.

Vanlig 50-100w topp ligger vel mellom 10-15kg.

Men det er meget risikabelt. Har fått to topper tilsendt i posten i år. Fra privat og fra SOUND1.no. Begge kom frem med rørene skadet/ødelagt.

Ampene var veldig godt innpakket, men posten har blitt mye mer uansvarlige den siste tiden.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du köpa brukt av en privatperson eller av en internetbutikk? Om du ska köpa privat så är det som CastorFiber skriver bara att checka Postens priser här, stor chans för att det kostar 229:- alltså. Annars står det antagligen på butikkens hemsida om du köper från netbutikk.

Edit: Zevs var rask :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går på vekt, og som TUFF antyder, er vel 229.- et bra tips hvis ampen ikke er tung som et fjell... Når det gjelder rør i amp, kan det være lurt å be selger plukke de ut og pakke de godt inn i bobleplast og legge de inni ampen, evt. sende de for seg. Tipper Zevs har vært ekstremt uheldig, da jeg aldri har opplevd at rør har blitt skadet under sending. Husk at ampen du kjøper mest sannsynlig har blitt sendt halve jorda før den kom til Norge. Vil tro Posten i Norge ikke er verre enn i andre land.

(Kanskje rørene var ødelagt/dårlig før de ble sendt, Zevs?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har vert en smule uheldig ja. Skal i allefall aldri ha noen amp i posten mer^^

Min 100w topp veier 15kg. Men det varierer en del. Kunne ha skrevet 10-20 elns.

Da er jeg stygt redd du må lage ampen med alle komponentene selv på kjøkkenbordet hjemme... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amp-kit FTW! heheh.

Nei jeg er heldig og bur nert T.heim. Der er det mye fint nytt og brukt =)

Kitet må vel fortsatt sendes pr. post???

Nye amper kommer vel også til butikken pr. post???

De ampene du evt. kjøper brukt kan jo faktisk selgeren ha mottatt pr. post i sin tid???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitet må vel fortsatt sendes pr. post???

Nye amper kommer vel også til butikken pr. post???

De ampene du evt. kjøper brukt kan jo faktisk selgeren ha mottatt pr. post i sin tid???

1. Kommer selvfølgelig med storken. Kommer de ikke uten rør da ?

2 Nye amper i butikken blir uansett alltid sjekket først. Forhåpentligvis

3. Selvfølgelig.

Alt bør bli sjekket, men til syvende og sist, har jeg helt sikker uflaks.

Det er balansen i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.